ربیعی: دولت با مبارزه با فساد مقابله نمی‌کند ولی خواستار مقابله ساختار‌مند و همه جانبه است

سخنگوی دولت درباره برنامه حمایت معیشتی دولت از ۷ دهک جامعه توضیح داد

تهران (پانا) - سخنگوی دولت درباره برنامه‌های دولت برای حمایت معیشتی از 7 دهک جامعه توضیح داد و گفت که این برنامه 18 میلیون خانواده را در برمی‌گیرد.

کد مطلب: ۹۶۸۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی: دولت با مبارزه با فساد مقابله نمی‌کند ولی خواستار مقابله ساختار‌مند و همه جانبه است

علی ربیعی در جریان نشست خبری امروز خود که در حاشیه نشست هیات دولت برگزار شد با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: «در جهانی که افراطی‌گری‌ها در بنیان‌های نظری اسلام به زندگی مردم اسیب می‌رساند هفته وحدت الگو و نمونه‌ای برای ملل مسلمان است.»

او درباره جزئیات نشست دولت نیز بیان کرد: «امروز در جلسه دولت بر چگونگی حمایت اجتماعی معیشتی از ۷دهک جامعه بحث و تاکید شد که بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در برخواهد گرفت که این ترکیبی از درامد و شاخص‌های برخورداری و گروه‌های هدف مشخص است.»

ربیعی افزود: «این شمولیت دهک‌های متوسط به پایین را هم در برخواهد گرفت.»

سخنگوی دولت بیان کرد: «بحث اصلی دولت افزابش قدرت خرید این طبقات اعم از کالاهای مورد نیاز و اساسی است. امکان مصرف این مول ممکن است متفاوت باشد اما اساس افزایش قدرت خرید است.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سوالی درباره سخنان رئیس‌جمهوری در یزد در زمینه مقابله با فساد و جزئیات موارد ذکر شده گفت: «امروز در دولت تاکید شد که تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، اطلاعات مشروحی درباره صحبت‌های روحانی ارائه دهند.»

ربیعی گفت: «1.8 میلیارد دلار اوراق خریداری شده در دولت احمدی‌نژاد بوده است. آنها اخطار دادند پول را بردارید ولی در زمانش صورت نگرفت. اینکه چرا پول در زمان خودش برداشت نشد، ابهام است و باید روشن شود.»

روحانی بیان کرد: «پول بابک زنجانی نیز مورد دیگری است. او تنها 800 میلیون دلار از بانک گرفته است. باید مشخص شود چه کسی دستور این کار را داده است. بحث دولت عدم بازداشت نیست بحث پیگیری و روشنگری است.»

ربیعی گفت: «تحت عنوانی از دولت نفت گرفته شده است ولی مشخص نیست پول آن به کجا رفته است. مشخص نیست با آن پول چه کرده‌اند. دولت اتهامی به کسی نمی‌زند ولی خواستار شفافیت است.»

سخنگوی دولت تصریح کرد: «اعتقاد ما این است که حتما باید افکار عمومی را قانع کنیم که اهتمام ما در جهت مقابله با فساد یکسویه و موقتی نیست. نظر دولت مقابله با فساد به شکل ساختارمند و افزایش نظارت مردم است. دولت در موارد دیگر از قوای قضاییه و مقننه و هرکسی که در مقابله با فساد اقدام کرده، حمایت کرده است.»

او گفت: «بارها عده‌ای درباره 18 میلیارد دلار و در ارتباط با ارز مطالبی را گفتند و مدعی شدکه مشخص نشد آن پول چه شده است. این نوع حرف زدن‌ها شایع شده است.»

ربیعی بیان کرد: «آیا شیوه تبلیغات در زمینه مقابله با فساد دو قطبی کردن نبود؟ جامعه این احساس را دارد که این اقدام همه گیر بوده است؟ حاشیه سازی‌هایی که صورت می‌گیرد به مبارزه با فساد اسیب میزند وگرنه رئیس‌جمهوری در انجام رسالت خود پایدار خواهد بود. دولت با مبارزه با فساد مقابله نمی‌کند ولی خواستار مقابله ساختار‌مند و همه جانبه است و سایه امنی برای کسی وجود نداشته باشد.»‎

او در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقاد به رئیس جمهوری مبنی بر انتخاباتی خواندن اظهارتش در یزد گفت: «آنچه رئیس‌جمهوری در زمینه مقابله با فساد بیان کرد، نشانگر دغدغه است و هیچ ربطی به انتخابات ندارد.»

ربیعی افزود: «متاسف شدیم که بیانیه‌ای صادر شده و دولت را متهم به چیدمان خطی استانداران کرده است ولی نقد به دولت این است که استانداران از یک حزب نیستند.»

ربیعی تاکید کرد: «از مردم بپرسیم و ببینیم که از رفتار کدام مردم در انتخابات نگران هستند بنابراین بهتر است به این نگرانی‌ها پاسخ دهند نه اینکه دولت را متهم کنند.»

او گفت: «دولت جز ایجاد امنیت و ظرفیت برای حضور همه دخالتی در انتخابات نخواهد داشت. دولت تلاش می‌کند که مردم احساس کنند که نماینده شان می‌تواند در انتخابات ثبت نام کند.»

او تصریح کرد: «بنیان دولت از نظر شرعی و تعهد به مردم و اخلاقی دخالت در انتخابات نیست بلکه می‌خواهیم جلوی مداخلات دیگر در انتخابات را بگیریم.‎»

دوقطبی‌سازی پیش از اظهارات رئیس‌جمهوری آغاز شده بود


او همچنین با رد انتخاباتی بودن اظهارات رئیس‌جمهوری گفت: «دولت از روز اول خواستار مقابله با فساد شد. طرح و نامه‌ها وجود دارد و دولت 6 سال سکوت نکرده است. جامعه شهادت دهد آیا آنچه که در مقابله با فساد بیان شده دوقطبی‌سازی بوده است یا خیر.»

ربیعی افزود: «دوقطبی‌سازی پیش از اظهارات رئیس‌جمهوری آغاز شده بود. این نیست که مردم هیجانی در انتخابات شرکت کنند و رای دهند. دولت درباره اظهارات رئیس جمهوری بیانیه خواهد داد و جزئیات را ذکر خواهد کرد.»

ربیعی تاکید کرد: «تلاش می‌کنیم جامعه و دستگاه‌هایی باشد که در یک مسیر حرکت کنند. دولت خواستار این است که القا نشود برخی در یک گوشه امنیت دارند ولی دیگران متهم می‌شوند.»

سخنگوی دولت تصریح کرد: «در حال بررسی هستیم که دولت به صورت داوطلبانه بخش‌های مربوط به خود در لایحه شفافیت را اجرا کند. همه باید بدانند که دستگاه‌ها و شوراها چگونه رای می‌دهند و چگونه عمل می‌کنند.»

سامانه نظرسنجی از مردم درباره شفافیت راه‌اندازی می‌شود

او افزود: «سامانه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم تا در زمینه شفافیت از مردم نظرگیری شود و به مردم پاسخ داده خواهد شد.»

ربیعی همچنین گفت: «مباحث مطرح شده را به تقابل دو قوه ربط ندهید. حرف ها برای رفع اشکالات و بهبود اقدامات است.‎»

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مطرح شده از ارز ۴ هزار و 200 تومانی اظهار کرد: «وقتی ارز را اعلام کردیم و پول را به بازار تزریق کردیم گفتند چقدر کالا زیاد شده است.»

او افزود: «سوالم این است آیا ما می‌توانیم ارز را از کالاهای کشاورزی و دارو برداریم. منتقدان امروز می‌گویند چرا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ چرا ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی نه؟»

از مجلس خواستیم به موضوع شبنامه رسیدگی کند

سخنگوی دولت در خاتمه در پاسخ به سوالی درباره توزیع شبنامه علیه رئیس‌جمهوری در مجلس بیان کرد: «سنت شبنامه چیز جدیدی است این که می‌گویند رئیس جمهوری را پائین می‌کشیم آرامش جامعه را بهم میریزد، هیات رئیسه خودش به این موضوع ورود کرده است و از مجلس هم خواستیم که خودش رسیدگی کند.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار