استاندار:

تجهیز گمرکات به دستگاه‌های روزآمد موتور محرک توسعه آذربایجان‌غربی است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تجهیز گمرکات به دستگاه‌های روزآمد، موتور شتاب دوباره توسعه استان است و می‌تواند زمینه تداوم روند رو به رشد این خطه از کشور را فراهم کند.

کد مطلب: ۹۶۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز گمرکات به دستگاه‌های روزآمد موتور محرک توسعه آذربایجان‌غربی است

محمدمهدی شهریاری در دیدار با سیدرحمت الله اکرمی معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی و خزانه دار کل کشور افزود: در ۲ سال اخیر زمینه رشد و شکوفایی بخش صادرات استان فراهم شده که نتیجه آن، رشد جهشی صادرات از گمرکات بوده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای تداوم این روند، توجه به توسعه زیرساختی گمرکات و پایانه های مرزی بسیار مهم و اساسی بوده و نیازمند تزریق اعتبار ملی است.

سید رحمت الله اکرمی، معاون وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور نیز در این دیدار با تشریح برنامه های دو روزه سفر به استان گفت: بررسی مباحث بانکی و گمرکی و نیز اموال تملیکی از جمله این برنامه ها بوده که در نتیجه این پایش ها مشخص شد که روند بسیار مناسبی در این استان وجود دارد.

آذربایجان غربی استانی مرزی با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان است.

طبق گفته مدیر گمرک استان، طی سال جاری یک میلیارد دلار صادرات استان، ۲.۵ میلیارد دلار صادرات گمرکات دیگر کشور از مرزهای استان، نیم میلیارد دلار واردات و افزون بر ۱.۶ میلیارد دلار ترانزیت از مرزهای آذربایجان غربی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار