نانوایی‌های آذربایجان‌غربی تجهیز می‌شود

ارومیه (پانا) - سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: با اختصاص ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار، واحدهای نانوایی این استان تجهیز و بهسازی می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۸۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نانوایی‌های آذربایجان‌غربی تجهیز می‌شود

علیرضا زارعی افزود: این اعتبار در راستای انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت بازرگانی دولتی ایران با بانک سپه و انجمن صنفی صنایع آرد ایران در اختیار واحدهای نانوایی سراسر استان قرار می‌گیرد که صرف بهسازی، تعمیر و خرید ماشین‌آلات موردنیاز و همچنین کمک برای سرمایه در گردش این واحدها خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از چهار و ۸۰۰ واحد نانوایی در استان فعال است که یکهزار و ۵۳۰ واحد با دریافت آرد یارانه‌ای و پخت نان شامل این تسهیلات خواهند شد.

زارعی اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد به ۲ صورت شامل تجهیز و نوسازی لوازم با مهلت بازپرداخت سه ساله و سرمایه در گردش با مدت بازپرداخت یک ساله در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و دولت نیز برای تامین سه درصد از سود این تسهیلات یارانه پرداخت می‌کند.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سهم مهاباد از این اعتبار بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال است که برای تجهیز ۱۰۷ واحد نانوایی این شهرستان هزینه خواهد شد.

زارعی همچنین با بیان اینکه مطالبه گندمکاران آذربایجان‌غربی تا اول مهرماه گذشته به طور کامل پرداخت شده، عنوان کرد: ۳۵۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان طی سال‌جاری به صورت تضمینی خریداری و بابت آن ۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.

آذربایجان‌غربی‌ دارای ۷۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که ۵۰ درصد آن سالانه به کشت گندم اختصاص می‌یابد.

این استان به دلیل داشتن مزارع مرغوب و مستعد یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار