نخستین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران با محوریت دریاچه ارومیه آغاز شد

ارومیه (پانا) - نخستین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران با موضوع مدیریت پایدار و نوآورانه آب کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم و با محوریت حوضه آبریز دریاچه ارومیه به میزبانی دانشگاه ارومیه آغاز شد.

کد مطلب: ۹۶۸۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
نخستین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران با محوریت دریاچه ارومیه آغاز شد

دبیر علمی این کنگره در آیین افتتاح آن اظهار داشت: ۲۸۵ مقاله از طرف پژوهشگران به دبیرخانه کنگره ارسال و 215 مقاله پس از داوری پذیرفته شد.

مجید منتصری ادامه داد: 4۰ مقاله از این تعداد به صورت شفاهی و ۱۷۵ مقاله هم به صورت پوستر در این کنگره ارائه می‌شود و پنج نشست تخصصی و ۹ کارگاه آموزشی نیز در حاشیه آن برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد از مقالات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از کشورهای خارجی است، گفت: مقاله‌هایی از کشورهای مختلف ارسال شده است و اساتیدی نیز از کشورهای هلند، آمریکا، ترکیه و پاکستان در کنگره حضور می‌یابند.


دبیر علمی کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران اضافه کرد: در پایان مقالات برتر در 2 بخش پوستر و شفاهی معرفی و از نویسندگان آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.
قائم مقام دانشگاه ارومیه و معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه هم در این آیین طی سخنانی کوتاه، بیان کرد: ارومیه دومین استان پرآب کشور است اما شرایط خاص جهان و کشور ایجاب می کند که از قطره قطره آب آن به صورت بهینه استفاده شود.
عبدالناصر نظریانی افزود: به ویژه در بخش کشاورزی با اصلاح شیوه‌های آبیاری باید عزم خود را برای جلوگیری از هدررفت آب جزم کنیم.
برگزاری پنج نشست تخصصی، ۹ کارگاه آموزشی، نشست مدیران گروه‌های مهندسی آب دانشگاه‌های سراسر کشور

و برپایی نمایشگاه با حضور شرکت‌های مشاور، پیمانکار و تولیدکننده قطعات اندازه‌گیری و آبیاری و زهکشی از دیگر برنامه‌های اولین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران است.
سه دوره گذشته کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران در سال‌های 1394، 1395 و 1396 در دانشگاه‌های فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان و شهید چمران اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار