تغذیه سالم دانش آموزان با صبحانه آغاز می شود

رشت (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در راستای سالم سازی بوفه های مدارس 1200 بوفه ساماندهی شده و غذاهایی مانند عدسی و ساندویچ های سالم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

کد مطلب: ۹۶۸۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه سالم دانش آموزان با صبحانه آغاز می شود

به گزارش پانا وبه نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، با اشاره به تغییر ذائقه کودکان به سمت غذاهای آماده و فرآوری شده اظهار داشت: متأسفانه مصرف نوشابه های گازدار، چیپس و پفک در دوران کودکی سبب چاقی و به دنبال آن ایجاد بیماری هایی مثل افزایش فشار خون و دیابت می شود. این درحالی است که چنین بیماری هایی امروزه به سنین پایین کاهش یافته است.

وی با بیان نیاز روزانه بدن به حدود 10 تا 15 درصد کالری خاطرنشان کرد: میان وعده های سالم مانند: نان، پنیر ، گردو، نان، پنیرو سبزی، تخم مرغ آب پز، میوه ها و انواع نوشیدنی سالم مثل آب ساده و دوغ بدون گاز وکم نمک علاوه بر سلامت غذایی در مدرسه، نیاز به کالری مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به فهرست غذاهای ممنوعه عرضه شده در بوفه ها گفت: ارائه انواع نوشابه های گاز دار، سوسیس، کالباس، پیتزا، همبرگر، فلافل، خیار شور، پاستیل، بستنی یخی، چیپس و پفک اکیداً در مدارس ممنوع است.

سراجی با برشمردن برخی اقدامات آموزش و پرورش در فرهنگ سازی استفاده از غذاهای سالم اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی چارت مشخصات غذاهای سالم و همچنین غذاهای ناسالم طی دستور العمل جامع تغذیه سالم به همه واحد های آموزشی استان اعلام شده، پوستر راهنمای تغذیه سالم که حاوی لیست غذاهای مجاز و غیر مجاز است جهت نصب در تابلو اعلانات یا سردر بوفه جهت اطلاع رسانی به دانش آموزان کلیه مدارس استان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مدیران مدارس در ترویج غذای سالم خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، مسئول اصلی بوفه مدرسه هستند که باید بر سلامت فعالیت بوفه ها نظارت مستقیم داشته باشند و اگر در مدارس غذاهایی خارج از چارچوب ارائه شده به دانش آموزان عرضه شود مسئولیت پاسخگویی به عهده مدیر مدرسه است. معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان با بیان نظارت 230 در مدارس سطح استان برسلامت بوفه های مدارس خاطرنشان کرد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی برای متصدیان بوفه یا فروشندگان مواد غذایی و مدیران مدارس به زودی کلاس های آموزشی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار