طرح بهره برداری از منابع آب نامتعارف در آبیاری فضاهای سبز شهری منطقه بیست

شهرری(پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه بیست گفت: به منظور ارتقاء مدیریت آبهای زیرزمینی، طرح استفاده از منابع آب های نامتعارف به جای برداشت آب های زیرزمینی در شهرداری منطقه بیست اجرایی می شود.

کد مطلب: ۹۶۸۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح بهره برداری از منابع آب نامتعارف در آبیاری فضاهای سبز شهری منطقه بیست

رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه بیست با اعلام این مطلب گفت: طرح بهره‌برداری از منابع آب‌های نامتعارف نظیر آب باران و پساب‌ها برای آبیاری فضاهای سبز شهری و معابر از سوی اداره محیط زیست این منطقه در دست بررسی است.

او در ادامه افزود: با توجه به اهمیت حفظ منابع ارزشمند آبهای زیرزمینی، تعدادی از پروژه‌های این منطقه در سال 99-98 با هدف بهینه سازی مصرف آب و استفاده مجدد از پساب و آبهای روان اجرایی خواهدشد.

او با اشاره به اینکه توسعه سیستمهای آبیاری نوین در فضاهای سبز شهری این منطقه به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری انجام شده اظهار داشت: سیستمهای آبیاری فضاهای سبز شهری این منطقه با اجرای آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در پیرامون بزرگراه‌ها، عرصه‌های جنگل‌کاری و بوستان‌های این منطقه توسعه یافته است.

معلم بیان داشت: حذف مسیرهای تانکری، کاهش مصرف آب، استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان آبیاری و کاهش هزینه‌های نگهداری، از مهمترین اهداف طرح تجهیز فضاهای سبز شهری به آبیاری نوین است.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار