نماینده مردم سقز: ۱۸۰ روستای بانه و سقز مشکل آب شرب دارند

تهران (پانا) -  نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب شرب در ۱۸۰ روستای شهرستان‌های سقز و بانه می‌گوید در سفر وزیر به کردستان وعده تامین آب شرب ۱۰۰ روستا از سد عباس آباد بانه و ۸۰ روستا از سد چراغ ویس سقز داده شد که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

کد مطلب: ۹۶۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم سقز: ۱۸۰ روستای بانه و سقز مشکل آب شرب دارند

به گزارش ایسنا، محسن بیگلری در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای پروژه راه آهن میاندوآب به سقز که غریب مانده، در سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، لذا درخواست داریم که اجرای این بخش نیز مورد عنایت دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش راه روستایی نیز جزء استان‌های آخر کشور هستیم، افزود: انتظار داریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه بتوانیم استان را در این زمینه به میانگین کشوری که ۶۷ درصد است، برسانیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس عنوان کرد: احداث و راه‌اندازی راه آهن سنندج به همدان و فرودگاه سقز که از پروژه‌های دولت یازدهم بوده است باید تا پایان دوره دولت دوازدهم به پایان برسد و شاهد پرواز در فرودگاه سقز باشیم.

وی به وضعیت نامناسب و کوهستانی بودن جاده‌های بانه - مریوان و بانه - سردشت اشاره کرد و افزود: انتظار داریم وضعیت این جاده‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

بیگلری با اشاره به مشکل آب شرب در ۱۸۰ روستای شهرستان‌های سقز و بانه عنوان کرد: در سفر وزیر به کردستان وعده تامین آب شرب ۱۰۰ روستا از سد عباس آباد بانه و ۸۰ روستا از سد چراغ ویس سقز داده شد که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی به پروژه کریدور شمال به جنوب اشاره و عنوان کرد: انتظار داریم در این پروژه سهم کردستان از کامیاران به بوکان به صورت ویژه دیده شود چراکه در ماه گذشته در این محور به دلیل نامناسب بودن وضعیت راه‌ها چندین تصادف منجر به فوت را شاهد بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار