اجرای کامل اساسنامه آموزش و پرورش عشایر تحقق عدالت آموزشی را تسریع می کند

ارومیه (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: اجرای کامل اساسنامه مدارس عشایری گامی مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است و این موضوع مطالبه دانش اموزان عشایر استان است.

کد مطلب: ۹۶۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای کامل اساسنامه آموزش و پرورش عشایر تحقق عدالت آموزشی را تسریع می کند

سرین پاکدوست با بیان اینکه اساسنامه مدارس عشایری در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در ۱۷ ماده به تصویب و به امضای رئیس جمهوری رسیده است، اظهار داشت: این اساسنامه می‌تواند در توسعه عدالت آموزشی در بین مناطق عشایری نقش موثری داشته باشد و با اختصاص اعتبارات ویژه می‌توان به تجهیز این مدارس کمک کرد.

وی اضافه کرد: تاپیش از این موضوع دانش آموزان عشایری ردیف اعتباری خاصی نداشتند و اساسنامه مدارس عشایری آغازی بر پایان محرومیت های این بخش بود که در صورت اجرای بند 14 این اساسنامه در رابطه با بسترسازی برای توسعه عدالت اموزشی دانش اموزان این بخش نیز میتوانند از خدمات اموزشی با کیفیت تر بهره مند شوند.

وی درباره اهمیت توجه به این بخش افزود: به دلیل پراکندگی جغرافیایی مدارس عشایری، سیار، نیمه سیار و ثابت بودن این مدارس و نیز تحت پوشش قرار گرفتن تمام سنین از نوآموزان پیش دبستانی تا دانش آموزان پیش دانشگاهی، آموزش و پرورش عشایر نیازمند توجه ویژه است.

پاکدوست با اشاره به اینکه با اجرایی شدن کامل این اساسنامه برگ جدیدی از خدمات آموزشی در دفتر آموزش و پرورش عشایر گشوده می شود، گفت: اجرای این اساسنامه موجب می شود تا شاهد رفع محرومیت در بخش های رفاهی، آموزشی، خدماتی و تربیتی باشیم.

وی همراهی نمایندگان مجلس برای اجرای کامل بندهای این طرح را لازم بیان کرد و گفت: اختلاف طبقاتی که در آموزش و پرورش عشایری به وضوح دیده می شود با اجرای این اساسنامه، فصل جدیدی را در روند خدمات رسانی به دانش آموزان عشایری میگشاید.

وی با ارائه آماری از وضعیت مدارس عشایری استان اظهار داشت: 35 هزار و 600 دانش آموز عشایر در استان در 622 مدرسه با یکهزار و 552 معلم مشغول به تحصیل هستند.

این استان دارای حدود 607 هزار دانش آموز است که در بیش از 5000 واحد آموزشی تحصیل می کنند.

بر اساس مصوبه 908 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در یازدهم اسفند سال 93 اساسنامه مدارس عشایری به امضای رئیس جمهوری رسیده است، بر اساس آن وزیر آموزش و پرورش موظف به اجرای بندهای اساسنامه شد، اما بعد از گذشت 5 سال برخی از بندهای کاربردی آن اجرایی نشده است.

بر اساس اساسنامه، مدارسه‌ای عشایری است که 50 درصد دانش آموزان آن از دانش آموزان عشایری تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار