مدیرکل امور اداری آموزش‌وپرورش خبر داد

راه‌اندازی ۱۷۰۰ مرکز آزمون در کشور تا پایان آذر

تهران (پانا) - مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی ۱۷۰۰ مرکز آزمون (تست سنتر) در کشور تا پایان آذر خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۱۷۰۰ مرکز آزمون در کشور تا پایان آذر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، یارمحمد حسین‌بر در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش این استان گفت: «آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از سال ۹۲ با تدوین برنامه توسعه ملی تا حدی بهبود یافته است. برنامه توسعه ملی در همه ابعاد جایگاه ویژه‌ای دارد و از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.»

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش افزود: «در تحلیل و مقایسه شاخص‌های استان با نرم کشور در مقطع ابتدایی حجم زیادی بازمانده از تحصیل داریم و همچنین در مقطع متوسطه دوم به دلایل مختلف با معضل ترک تحصیل دانش‌آموزان مواجه هستیم.»

حسین‌بر از جمله دلایل بازماندگی و ترک تحصیل در استان سیستان و بلوچستان را شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی دانست و بر حضور نیروهای بومی استان در شوراهای تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و موثر مانند شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: «در استان سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مکاتب و حوزه‌های علمیه را نسبت به نرم کشور داریم. با حمایت‌های بی‌دریغ و درایت معاون آموزش ابتدایی وزارت و همچنین تلاش همکاران استان، حوزه پیش‌دبستانی جزو بهترین شاخص‌ها در کشور معرفی شده است.»

او ادامه داد: «اگر بخواهیم آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان متحول شود یک عزم فراتر از توان وزارت نیاز است و مشارکت ارگان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها را می‌طلبد.»

حسین‌بر یکی از شاخص‌هایی که باعث اتلاف هزینه‌ها در آموزش و پرورش می‌شود را تکرار پایه در مقطع ابتدایی دانست که با ۸.۹۴ درصد در سال گذشته تقریبا نزدیک به ۳ برابر کشور بوده است.

او توانمندسازی نیروی انسانی را در کاهش شاخص‌های منفی مهم دانست و گفت: «از محل قانون الحاق یک ماده به قانون تکلیف معلمان حق‌التدریس ۳هزارو ۲۰۰ نیرو جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند که با آموزش این نیروها بسیاری از شاخص‌ها ارتقا و کمبود نیروی انسانی رفع می‌شود.»

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش همچنین از راه‌اندازی ۱۷۰۰ مرکز آزمون (تست سنتر) در کشور تا پایان آذر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار