اجرای رایگان طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان روستایی پایه ششم و هفتم در فارس

شیراز(پانا) _رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس گفت: هم‌اکنون طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی ، ویژه دانش آموزان پایه‌های ششم و هفتم در سراسر استان به اجرا درآمده که در قالب این طرح دانش آموزان روستایی خدمات رایگان دندانپزشکی دریافت می‌نمایند.

کد مطلب: ۹۶۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رایگان طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان روستایی پایه ششم و هفتم  در فارس

محمدعلی زارعی در نشست مشترک کارشناسان سلامت ادارات آموزش‌وپرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به میزبانی خانه سلامت آموزش‌وپرورش فارس برگزار شد، گفت: این گردهمایی در راستای اجرای مصوبه کمیته استانی بهداشت ،ایمنی و تغذیه و باهدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین کارشناسان حوزه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش‌وپرورش در این زمینه برگزار شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین در سال تحصیلی جدید و بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری بین آموزش‌وپرورش با سایر نهادهای همکار همچون دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی ، محیط‌زیست و هلال‌احمر، اجرای طرح‌هایی همانند طرح صبحانه سلامت و طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی مورد تأکید ما هست.

وی یادآور شد: هم‌اکنون طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی ، ویژه دانش آموزان پایه‌های ششم و هفتم در سراسر استان به اجرا درآمده که در قالب این طرح دانش آموزان روستایی خدمات رایگان دندانپزشکی دریافت می‌نمایند.

زارعی با تأکید بر لزوم پایش و ارزیابی از نحوه اجرای طرح‌های حوزه سلامت ، گفت: در همین راستا برای اولین بار در سال جاری ،گروه‌های ارزیابی اداره سلامت آموزش‌وپرورش فارس در سطح استان اقدام به بازدید از مدارس و پایگاه‌های سلامت و تغذیه سالم نموده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس همچنین با تأکید بر لزوم توجه به‌سلامت فرهنگیان و کارکنان آموزش‌وپرورش ،یادآور شد: با توجه به مصوبه کمیته ورزش استان و پیگیری‌های انجام‌شده توسط اداره سلامت ،اتاق سلامت کارکنان در محل اداره کل با حضور همه‌روزه پزشک راه‌اندازی شده است تا از این طریق خدمات مفیدی در این حوزه به کارکنان ارائه گردد.

مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با توجه به این‌که ۷۵ درصد طرح‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت جامعه نیازمند همکاری سایر نهادها ازجمله آموزش‌وپرورش هست ،لذا ‌طرح و برنامه‌های مشترکی در این خصوص با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش برای سلامت دانش آموزان در دست اجرا هست.

سرکار خانم دکتر صفاری با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان کشور تأمین‌کننده نیروی انسانی متخصص جامعه در آینده هستند، گفت: در حوزه سلامت باید توجه خاصی به این قشر از جامعه صورت پذیرد و اولین اقدام ما در این زمینه ،انجام معاینات مقدماتی و تکمیلی دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی هدف هست و انتظار داریم انجمن اولیا مربیان نیز در این زمینه همراه و یاور حوزه سلامت باشد.

وی گفت : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰۰ هزار دانش‌آموز هرسال به‌عنوان گروه هدف باید تحت مراقبت‌های حوزه سلامت قرار بگیرند و هر سه سال وضعیت آنان بررسی گردد.

صفاری با اشاره پیشتازی استان فارس در اجرای طرح مدارس مروج سلامت طی چند سال اخیر در کشور، گفت: این موفقیت حاصل زحمات مسئولین حوزه سلامت از گذشته تا حال هست و امیدواریم که با حمایت و همدلی متصدیان این حوزه در هشت محور تعیین‌شده، شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: بسیاری از طرح‌های حوزه سلامت دانش‌آموزی نیازمند همکاری، تعامل و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین عوامل مدرسه و کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت هست.

در این گردهمایی تخصصی که با حضور 150 نفر از کارشناسان حوزه سلامت ادارات آموزش‌وپرورش فارس و کارشناسانی از گروه سلامت، جمعیت ، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد،علاوه بر معاون بهداشتی رئیس مرکز بهداشت دانشگاه شیراز ،رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ،رئیس گروه سلامت نوجوانی مدارس و دانشگاه علوم پزشکی و تعداد دیگری از کارشناسان حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مطالبی را ارائه نموده و به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار