معرفی مجموعه مستند های صدا و سیمای مرکز یزد

یزد(پانا)- مستند مکتوب، موزه ها، میراث ناملموس و دسترنج از جمله این مجموعه ها اعلام شد.

کد مطلب: ۹۶۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معرفی مجموعه مستند های صدا و سیمای مرکز یزد

در مراسمی با حضور استانداریزد و جمعی از مسئولان استان و معاونان، مدیران، برنامه سازان و مستند سازان صدا و سیمای مرکز یزد مجموعه مستند های تولید شده و یا در دست تولید صدا و سیما معرفی شد.

استاندار یزد در این نشست در ابتدای سخنان خود از تلاش های صدا و سیمای مرکز یزد در بخش های مخلف برای انعکاس ارزشمند سفر رییس جمهور و هیات دولت و دعوت مردم برای حضور در مراسم سخنرانی رییس جمهور قدردانی کرد.

طالبی مستند را دارای روح حقیقت خواهی و حقیقت طلبی دانست که بر اساس تحقیق و پژوهش ساخته میشود و ماندگار است.

وی افزود: صدا و سیما میتواند از طریق ساخت مستند هم اولویت ها ی استان را معرفی کند و هم اداب و رسوم و جایگاه تاریخی، گردشگری و فرهنگ یزد را به جهانیان معرفی کند.

استاندار گفت: برای رسیدن به جایگاه واقعی برای مستند سازی نه تنها صدا و سیما بلکه سایر دستگاهها و حتی بخش های عمومی و خصوصی هم باید کمک کنند و بدین منظور باید اتاق فکری تشکیل شود تا ضمن انجام برنامه ریزی های لازم و ساماندهی فعالیت ها منابع مالی آن نیز مشخص و تجمیع شود.

طالبی گفت: همه مجموعه های مستند باید با نگاهی جهانی ساخته شود که البته با وجود هنرمندان و مستند سازانی خوب و با تجربه در صدا و سیمای مرکز یزد اینگونه است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد هم در این نشست گفت: این مرکز می کوشد آداب و رسوم ،خرده فرهنگ ها و هویت تاریخی و اسلامی یزد ماندگار و به جهانیان هم معرفی شود.

دکتر پهلوانیان گفت: در حال حاضر 4 مجموعه مستند در زمینه های مختلف در مرکز یزد ساخته شده و یا در حال ساخت است.

وی افزود: مجموعه های مستند مکتوب، موزه ها، میراث ناملموس و دسترنج از جمله این مستند هاست که قابلیت پخش از شبکه های ملی و بین المللی را داراست و بسیاری از این مجموعه ها پخش هم شده است.

فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: صدا و سیما با ساخت این مستند های ارزشمند نقش قابل توجهی در معرفی یزد به جهانیان و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

خانم عامری عضو شورای شهر یزد هم این اقدام را رسالتی بزرگ برای معرفی فرهنگ یزد دانست که صدا و سیما به خوبی آن را انجام می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار