بهره‌گیری مدیران از ابتکار و خلاقیت‌های خود در اداره امور مدرسه

خنج(پانا) _مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر اینکه در سند تحول بنیادین رکن اصلی تحول مدرسه است ، گفت: نقش تربیتی شما معلمان نیز در نظام تعلیم و تربیت نقشی بی‌بدیل و منحصربه‌فرد است و مدیر باید بتواند از خلاقیت و ابتکار خود در اداره امور مدرسه استفاده کند.

کد مطلب: ۹۶۸۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری مدیران از ابتکار و خلاقیت‌های خود در اداره امور مدرسه

علی عسکر نجفی در جمع فرهنگیان شهرستان خنج گفت: بر اساس آیات شریف قرآن کریم ،نقش معلمان در تربیت انسان‌های صالح و شایسته نقشی بسیار مهم ، حساس و حیاتی است و تلاش ما ساختن انسان‌هایی کامل و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس هدف مهم و اساسی نظام تعلیم و تربیت کشور را دستیابی به حیات طیبه عنوان کرد و گفت : رسالت همه ما تربیت انسان‌های صالح است و هرچه ما موفق‌تر باشیم و فرزندانمان به‌مراتب بالاتری از حیات طیبه برسند مشکلات ما کمتر خواهد شد و آینده جامعه درراه رستگاری خواهد بود .

وی گفت : نگاه نوین اسلامی به تعلیم و تربیت کشور به‌عنوان فلسفه اصلی کار من و شما، باید نصب العین ما در رساندن دانش آموزان به حیات طیبه قرار گیرد .

نجفی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی تمام نهادهای تعلیم و تربیتی گفت : آموزش‌وپرورش تنها نهاد تعلیم و تربیت نیست بلکه این نهاد متشکل از خانواده‌ها ، رسانه‌ها ، نهادهای فرهنگی و شرکای خود در فرآیند تعلیم و تربیت است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت : برای برطرف شدن مشکلات جامعه باید نگاه ما به تعلیم و تربیت نگاهی سازنده ، اساسی و اصولی باشد، اگر در نگرشمان تغییری ایجاد کردیم مطمئن باشید در رفتارهای بعدی ما هم تغییرات و تحولات اساسی صورت خواهد گرفت .

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش باید اولویت اول جامعه باشد گفت : چیزی مهم‌تر از تربیت فرزندان نیست، چراکه آینده این مملکت باید بر شانه‌ی آن‌ها بنا شود و در این میان خانواده‌ها در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند .

نجفی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور و روند تهیه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ، گفت: سند تحول بنیادین ما را موظف به این می‌کند که دیدگاه خود را به آموزش‌وپرورش توسعه دهیم و از نگاه تک‌بعدی صرف به امر تعلیم و تربیت پرهیز کنیم.

وی افزود : همه ما بر اساس الزامات قانونی د ر ابلاغیه مقام معظم رهبری به‌عنوان سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ،موظفیم تمام برنامه‌های خود را بر اساس سند تحول بنیادین که مهم‌ترین رکن واصلی‌ترین هدف در آموزش‌وپرورش است منطبق کنیم .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با انتقاد از نگاه کنکور محور ، گفت: بسیاری از توانمندی‌های دانش آموزان ما در پشت دیوار کنکور فراموش شدند و بسیاری از ضایعات کنونی ناشی از این نوع نگاه است.

وی خطاب به معلمان گفت: شما در پیشانی نظام تعلیم و تربیت قرار دارید و باید با نگاه همه‌جانبه به توانمندی‌های دانش آموزان ، آن‌ها را به یک شهروند خوب تبدیل کنید تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های کسب‌شده، بتوانند زندگی خود را مدیریت کرده ، در امور اجتماعی احساس مسئولیت نموده و در جامعه نقش خود را به‌خوبی ایفا نمایند.

نجفی با تأکید بر اینکه در سند تحول بنیادین رکن اصلی تحول مدرسه است ، گفت: نقش تربیتی شما معلمان نیز در نظام تعلیم و تربیت نقشی بی‌بدیل و منحصربه‌فرد است و مدیر باید بتواند از خلاقیت و ابتکار خود در اداره امور مدرسه استفاده کند.

وی بر لزوم آشنایی همه فرهنگیان و به‌ ویژه مدیران با سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: در تبیین این سند و در برش‌های استانی و منطقه‌ای آن اختیارات مدیران برای بهره‌گیری از خلاقیت‌های خود پیش‌بینی‌شده و تکلیف آن‌ها در حوزه‌های مختلف بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تربیتی تعیین و اعلام‌شده است.

خاطرنشان می‌شود: مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در سفر یک‌ روزه به شهرستان خنج از آموزشگاه محمدالدوره، هنرستان قائدی و دبیرستان شبانه‌روزی تربیت این شهرستان بازدید کرد.

در این سفر آقایان حیدری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، فیاض پور سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل، میرزایی و شعبانی روسای ادارات بازرسی و روابط عمومی و منصوری رئیس دفتر مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار