معاون آموزش و پرورش مازندران:

ماحصل جشنواره ایده بازار، آمادگی هنرجویان برای ورود به بازار کار است

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در آیین اختتامیه جشنواره ملی ایده بازار تأکید کرد که ماحصل جشنواره ایده بازار و ساخت پروژه خلاقانه این است که دانش آموزان برای عرصه های ورود به بازار کار آماده کند.

کد مطلب: ۹۶۸۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ماحصل جشنواره ایده بازار، آمادگی هنرجویان برای ورود به بازار کار است

اسفندیار نظری در آیین اختتامیه جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه و خلاقانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور که امروز به میزبانی مازندران در مجموعه گردشگری مهرگان برگزار شد،، 80 درصد مشاغل کشور نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و این زمانی محقق است که جایگاه کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور پیدا کند

او ضمن تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان جوانان و هنرجویان و پرداختن به آموزش‌های کارگاهی، برگزاری المپیادها و جشنواره‌ها را عامل تحقق این امر در عرصه نوآوری و ابتکار و خلاقیت برشمرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به عدالت تربیتی در رفتار و گفتار با دانش‌آموزان، نهادینه کردن عزت نفس و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان را از مسئولیت‌های آموزش و پرورش دانست.

نظری گفت: «در حال حاضر 27 درصد جوانان کشور بیکار هستند و 40 درصد این جمعیت را دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.»

او تأکید کرد که اگر قرار بر کم کردن آسیب‌های اجتماعی باشد، باید تصویر ذهنی‌ درست از کار مورد نظر و مهارت در انجام آن داشته باشیم.

نظری گفت: «ایجاد موقعیت‌های یادگیری مد نظر سند تحول بنیادین، مدرسه باید تبدیل به مدرسه زندگی شود و کسب مهارت دانش، کسب مهارت زندگی و کسب مهارت کسب و کار را بیاموزند.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادآوری کرد که ماحصل جشنواره ایده بازار و ساخت پروژه خلاقانه این است که دانش آموزان برای عرصه های ورود به بازار کار آماده کند.

نظری اعلام کرذ که 1507 ایده به دبیرخانه استان مازندران ارسال شد که 285 ایده متعلق به دانش آموزان مازندران بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار