نگاهی نو به فلسفه هنر از دیدگاه علامه محمدتقی جعفری

اصفهان (پانا) - همایش "فلسفه هنر از دیدگاه علامه محمد تقی جعفری" توسط عمارت هنرمند، 26 آبان در عمارت هنرمند برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۶۸۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی نو به فلسفه هنر از دیدگاه علامه محمدتقی جعفری

محمد‌تقی جعفری مشهور به علامه جعفری از علمای شیعه در قرن ۱۵ هجری قمری، حکیم، فیلسوف، متکلم، فقیه و اصولی و شاگرد مرتضی طالقانی بود و سراسر عمر خود را در تحصیل، تدریس و پژوهش و تحقیق سپری کرد.
وی بیش از ۸۰ جلد کتاب تالیف کرده، جبر و اختیار، شرح نهج‌البلاغه، شرح مثنوی معنوی و وجدان، از معروف‌ترین آثار او است لذا از ویژگی های او آشنایی با فلسفه هنر بوده که مغفول مانده و آنطور که باید به مردم معرفی نشده است.
مدیر عمارت هنرمند در این رابطه گفت: با اینکه علامه جعفری شخصیت مطرحی است اما مردم آنگونه که باید ایشان را نشناخته اند.
فرید صلواتی در ادامه اظهار داشت: علامه جعفری در حوزه های رمان نویسی، نقاشی، عرفان، اخلاق و موسیقی تبحر داشتند اما عموم مردم تنها اشراف ایشان به مثنوی و نهج البلاغه را می دانند.
وی با بیان اینکه قرار است برای نخستین بار در 20 سال اخیر از منظر دیگری به علامه جعفری نگاه شود، افزود: همایش "فلسفه هنر از دیدگاه علامه محمد تقی جعفری" از سوی عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان 26 آبان ماه از ساعت 18 تا 20 در عمارت هنرمند واقع در خیابان ابن سینا، کوچه چهارم برگزار می شود.
مدیر عمارت هنرمند با بیان اینکه در این برنامه برای نخستین بار صوت مثنوی خوانی علامه جعفری منتشر می شود، تصریح کرد: این برنامه با سخنرانی بشیر سلیمی استاد دانشگاه هنر تهران و با حضور پسر علامه جعفری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار