توصیه‌های هواشناسی به نفع کشاورزی آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - به کار گیری توصیه‌های هواشناسی کشاورزی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در سال زراعی امسال 160 میلیارد ریال ارزش افزوده در بر داشته است.

کد مطلب: ۹۶۷۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های هواشناسی به نفع کشاورزی آذربایجان‌شرقی

مدیر کل هواشناسی استان با بیان این مطلب گفت: استفاده بیش از 30 هزار کاربر کشاورز آذربایجان‌ شرقی از پیش‌بینی‌ها و توصیه‌های هواشناسی کشاورزی موجب افزایش تولید در استان شده است.
علی دولتی مهرافزود: این اداره کل با کشاورزان منطقه برای توصیه های «هواشناسی کاربردی» (تهک) همکاری می‌کند.
وی ادامه داد: با اعتمادی که هواشناسی استان در میان کشاورزان به دست آورده و از اطلاعات هواشناسی به عنوان یک نهاده موثر در بخش کشاورزی استفاده می شود، کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری محصولات زراعی و باغی کشاورزان حاصل می‌شود.
دولتی مهر گفت: با توجه به شروع بارش به موقع در اکثر مناطق استان در سال زراعی 98-99 امیدواریم در سال زراعی با ارائه خدمات بیشتر، این ارزش افزوده افزایش پیدا کند.
وسعت زمینهای کشاورزی آذربایجان شرقی یک میلیون و 222 هزار هکتار است که از این میزان 805 هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و 294 هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است؛ اراضی زیر کشت محصولات دائمی نیز 123 هزار هکتار وسعت دارد.
ظرفیت بالقوه منابع آبی استان 5 میلیارد مترمکعب است که از این میزان 2 میلیارد مترمکعب از طریق بارندگی، 1.14 میلیارد مترمکعب از طریق آب‌های سطحی و 1.4 میلیارد مترمکعب نیز از طریق برداشت از منابع زیرزمینی استحصال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار