کمرئی: تهران در پروژه مهر خوش درخشید

تهران (پانا) - مراسم تقدیر از اعضای ستاد پروژه مهر 98 مناطق شهر تهران,با حضور علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران و محسن بهارلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل و پانته آ درّی، معاون آموزش متوسطه اداره کل و اعضای ستاد پروژه مهر 98 مناطق 19 گانه شهر تهران در خانه معلم منطقه 6 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: تهران در پروژه مهر خوش درخشید

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن ابلاغ پیام تشکر وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه ضریب تاثیر فعالیت ها و آمار شهر تهران در کل کشور از نمود بالایی برخوردار است؛ تهران را چهره و پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و اظهارداشت: اهمیت شهر تهران موجب می شود تا مسائل و گره های کاری آن نیز به چشم بیاید و اگر توفیقی ثبت شود برای کل نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

کمرئی ضمن نقد و نظر پروژه مهر، بر بررسی و دیدن خوبی‌ها و ضعف‌ها بر اساس شاخص ها و ملاک های ارزیابی تاکید کرد و افزود: آنچه در آموزش و پرورش تهران دیدیم زیبایی و خیر بود، دشواری کار در تهران نسبت به سایر استان‌ها قابل درک است که تحت تاثیر متغیرهای متفاوت قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقل و انتقالات و ثبت نام در مدارس ادامه داد: پروژه مهر و بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تهران توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی اضافه کرد: در آغاز کار پروژه مهر بر روی چند موضوع کلیدی از جمله نیروی انسانی؛ فضای فیزیکی و برخی ابعاد شکلی متمرکز شدیم و با طراحی سامانه نظارت و ارزیابی رصد فعالیت ها را تا کف مدارس بردیم که اطلاعات مدیران مبتنی بر خودارزیابی ارائه شود و همچنین کارگروه های پنجگانه در استان ها احیا شود و ارزیابی ها به سه شکل انجام گرفت که در مرحله اول خودارزیابی توسط مدارس بود که بالغ بر ۵۴ هزار مدرسه در خودارزیابی شرکت کردند و موضوعات آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

کمرئی مبنای قضاوت در خصوص صحت اطلاعات منطقه و استان را اطلاعاتی دانست که از خودارزیابی های مدارس به دست می آمد و گفت: فرایند مشارکت مدارس در سامانه ها بسیار ارزشمند است. 5 گزارش مهم از وضعیت استان ها به وزیر آموزش و پرورش و 5 مداخله موثر در مسایل نیروی انسانی استان ها از جنس ایجاد فرصت و گشایش در امور و در نهایت بازگشایی مهر محصول این نوع توجهی بود که در کلیت ستادهای پروژه مهر در سطح استان ها تا کف مدارس اتفاق می افتاد و این مداخلات بسیار موثر و اثربخش بودند.

وی با اشاره به اینکه در تهران نقاط قوت فراوان وجود دارد ادامه داد: توجه ویژه به کیفیت نیاز امروز آموزش و پرورش است. موضوع کیفیت بخشی آموزش جدی ترین نیاز آموزش و پرورش امروز می باشد که با توجه به بهبود شایستگی های معلمین؛ می بایست به این موضوع پرداخته شود. کمرئی در پایان نقش گروه های آموزشی را به عنوان یکی از عوامل موثر در ارتقای کیفیت حرفه ای معلمان بی بدیل قلمداد کرد.

همچنین عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران در این مراسم با قدردانی از مدیران سخت کوش مدارس که در طول فصل تابستان و طی فرایند های ستاد بازگشایی مدارس و پروژه مهر از استراحت و در کنار خانواده بودن خود گذشتند، اظهارداشت: مادر آبان سال ۹۷ ستاد پروژه مهر سال 98 را فعال کردیم و خوشبختانه در زمان مسئولیت دکتر حسینی این پروژه دوباره روی میز کار ما قرارگرفت، شما هم در کارگروه های متعدد تلاش و کوشش کردید و تلاش مضاعف شما موجب شد تهران به آرامی و ‌با شکوه بتواند مهر 98 را آغاز کند.

در ادامه مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران از تلاش های دکتر کمرئی، دبیر ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش تقدیر نموده و بیان داشت: موفقیت شما در پروژه مهر ۹۸ با سنوات قبل فرق می کند زیرا سال به سال ما با مشکلات بیشتری به دلیل بازنشستگی نیروی انسانی, فرسوده تر شدن فضاهای مدارس و ... روبرو هستیم.

همچنین در این مراسم از دست اندکاران پروژه مهر آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار