مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

ایده‌پردازی و خلاقیت نیاز اولیه کارآفرینی هنرجویان است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین اختتامیه جشنواره ملی ایده بازار بر ضرورت توجه هنرجویان هنرستان‌ها به ایده‌پردازی و خلاقیت برای رسیدن به کارآفرینی تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۶۷۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ایده‌پردازی و خلاقیت نیاز اولیه کارآفرینی هنرجویان است

عسکری نیکزاد در آیین اختتامیه جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه و خلاقانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: «امروزه خلاقیت ایده پردازی و نوآوری انقلاب بزرگی در حوزه‌های کسب و کار و کارآفرینی بوجود آورده است.»

او با تأکید بر اینکه در آموزش های جدید به دنبال تحریک استعدادها بر پایه طرح‌های خلاقانه هستیم که از ذهن به شکوفایی و بالندگی می‌رسد، آن را عامل پرورش افکار در راستای فرآیند کارآفرینی برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: «تبدیل ایده به پدیده و معرفی پدیده با هدف کسب درآمد و نیز تقویت مهارت آموزی در دانش آموزان و کاربردی کردن آموخته ها، می تواند در ساخت آینده ای روشن موثر باشد.»

نیکزاد ضمن بیان اینکه دانش‌آموزان از اندیشه پشت میز نشستن باید دوری کنند، بر ضرورت پیگیری ایده‌پردازی و خلاقیت برای کارآفرینی نزد آنان تاکید کرد.

او گفت: «گرچه خلق ایده، یک لحظه است ولی هنر ایده‌پرداز در این است که این ایده به پدیده تبدیل شده، به تولید انبوه برسد و کارآفرینی به معنای واقعی صورت پذیرد.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، جشنواره فعلی را یکی از عوامل شایسته برای نشان دادن خلاقیت دانش‌آموزان و هنرستان‌ها را مکان‌های مناسب برای تحقق این امر برشمرد.

نیکزاد با اشاره به آثار ارائه شده در نمایشگاه‌های جانبی جشنواره، آن را مایه امیدواری دست اندرکاران آموزش و پرورش دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برای زمان‌بندی و تبدیل ایده به کالا و خدمات، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند، گفت: «یکی از نکات مهم در این زمینه، داشتن فن بازاریابی است. بازاریابی نامناسب موجب از دست رفتن و هدر رفت ایده می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار