معاون دفتر تربیت بدنی وزارت اموزش و پرورش خبرداد:

شرکت 4 میلیون و 750 هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای درمدارس کشور

یزد(پانا) - معاون دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از شرکت 4 میلیون و 750 هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس کل کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۷۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت  4 میلیون و 750 هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای درمدارس کشور

عباس حاجی زاده برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص تحصیل، تهذیب و ورزش جوانان دانست و گفت: مقابله با کم تحرک، اضافه وزن و چاقی که در جامعه روز بروز در حال گسترش است از دیگر اهداف این المپیاد است .

وی رویکرد برنامه‌های ورزشی معاونت تربیت بدنی وسلامت را مطابق با سیاست‌های مدرسه محوری دانست وافزود : المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، مدرسه پویا ، کانون های درون مدرسه ای، مدرسه قهرمان و مدرسه میزبان در کف هرمدرسه اجرا می شود .

حاجی‌زاده شعار ششمین دوره المپیاد دانش آموزی با ,عنوان " دانش آموز فعال ، مدرسه شاد و جامعه سالم " را یادآورشد و افزود : شادابی ، نشاط ، پویائی هوشمندی ، آموزش و توسعه ورزش همگانی ازدیگر اهداف المپیاد است.

این مسئول به آمار چاقی درجامعه اشاره کرد وگفت : 60 درصد جمعیت بالای 18 سال و 21 درصد جمعیت زیر 18 سال کشور دچار اضافه وزن وچاقی هستند .

معاون دفتر تربیت بدنی وزارت اموزش و پرورش ورزش به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و ارتباط آن با ورزش اشاره کرد وگفت : تمام 6 ساحت تربیتی در سند تحول به نوعی با ورزش در ارتباط است .

حاجی زاده تاثیر ورزش بر سلامت روحی ، پیشرفت درسی ، مقابله با استرس ، کم تحرکی و چاقی را یاداوری کرد وگفت : المپیاد ورزشی از سال 92 آغازشده و هم اکنون به یک برند درآموزش وپرورش و مدارس تبدیل شده است .

حاجی زاده استان یزد را از استانهای پیشرو در فعالیت‌های ورزشی مدارس یادکرد وگفت : استان یزد با سرانه 69صدم سومین استان کشور درسرانه ورزشی است .

وی از تلاش استان برای احداث و توسعه زمین چمن مصنوعی درمدارس قدردانی کرد وگفت : 20 زمین دیگر نیز طی امسال و سال آتی در مدارس جدید الاحداث استان توسط اداره کل نوسازی مدارس ایجاد می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار