اجرای طرح لایروبی انهار و رودخانه‌های شهرستان ورامین

ورامین (پانا) - فرماندار شهرستان ورامین از اتمام پروژه لایروبی انهار و رودخانه‌های شهرستان ورامین خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۷۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح لایروبی انهار و رودخانه‌های شهرستان ورامین

حسین کاغذلو فرماندار ورامین در این رابطه اظهار داشت: عبور رودخانه‌های موسوم به شور و شیرین و کرجی از مناطق جنوبی شهرستان ورامین، همواره خطر آبگرفتگی و ورود سیلاب به اراضی کشاورزی، جاده چرمشهر و محور قم،گرمسار را در فصول پربارش سال به همراه دارد.

او در ادامه گفت : عبور این رودخانه‌ها از حاشیه مناطق روستایی، اراضی کشاورزی، راه‌های بین مزرعه و محورهای مواصلاتی جنوبی ضرورت لایروبی انهار را به منظور روان‌سازی جریان آب را ایجاب می‌کند که این مهم پس از سرکشی از این مناطق در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرستان قرار گرفت و از هفته گذشته آغاز شد.

کاغذلو افزود: رودخانه شور و شیرین آب‌های سطح شهر تهران را جمع آوری کرده و به سمت مناطق جنوبی شهرستان ورامین هدایت می‌کند که در زمان بارندگی، حجم بسیار زیادی از آب وارد منطقه می‌شود.

او تصریح کرد: حذف نیزارهای اطراف انهار، لایروبی گل و لای از مسیر رودخانه، حذف سنگ و موانع طبیعی از مسیر عبور سیلاب به ویژه در سه راهی چرمشهر به حسن‌آباد قم و روستای جهان آباد از جمله اقداماتی است که با استفاده از ادوات و ماشین‌آلات سنگین طی ده روز اجرا و به طور کامل این موانع برطرف شد.

فرماندار ورامین بیان داشت: با روان شدن جریان رودخانه، مسیر عبور آب به سمت مراتع جنوبی شهرستان به ویژه تالاب فصلی بندعلیخان باز شده و هم اکنون آبگیری این تالاب که نقش بسیار حیاتی در اکوسیستم منطقه ایفا می‌کند، آغاز شده است.

او اذعان داشت: در جریان بارندگی هفته گذشته، هیچ مشکلی در سطح شهرستان ورامین مشاهده نشده و جهاد کشاورزی شهرستان نیز گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت ناشی از سیلاب به اراضی کشاورزی، به ستاد مدیریت بحران شهرستان ارائه نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار