کریمی: مربیان پرورشی سربازان گمنام در مدارس هستند

تهران (پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی وپرورشی شهر تهران باحضور در مراسم تجلیل از طلیعه داران حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه17تهران حوزه پرورشی را یک حوزه شش ساحتی تعریف کرد و معاونان پرورشی را سربازان گمنام در مدارس اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۶۷۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: مربیان پرورشی سربازان گمنام در مدارس هستند

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن تبریک میلاد پیامبراسلام(ص) گفت: حوزه معاونت پرورشی، حوزه معاونت شش ساحتی است و اگر سند تحول بنیادین که به مثابه قانون اساسی است، ورق بزنید فعالیت های حوزه پرورشی را در آن می بینید.
وی افزود: در حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی چند هدف عمده داریم. اولین هدف در حوزه پرورشی سه منشور قرآن، عترت و نماز است که سرلوحه کار پرورشی است و این سه منشور با تاکید برنکاتی است. از جمله این نکات توجه به تفاوت فردی و دوم ویژگی جسمی دانش آموزان است که مورد تاکید ماست.
وی افزود: قرار نیست همه نکات اخلاقی، اعتقادی و دینی در یکسال آموزش داده شود و این امر کاری زمانبر است. برنامه ما کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و آسیب های نوپدید است.
کریمی گفت: آنچه امروز بچه ها را تهدید می کند این است که خانواده ها از بچه ها فاصله گرفته اند و ماهم جانشین خوبی برای بچه ها نداریم.
وی با اشاره به تهیه نقشه خطرپذیری مناطق در شهر تهران، گفت: در سال گذشته نقشه خطرپذیری هر منطقه ترسیم شده و انواع خطرهای تهدید کننده بچه ها مشخص شده و ما به توانمند سازی بچه ها و معلمان پرداخته ایم. توجه و تاکید ما نسبت به مهارت آموزی است. چه از جهت آداب زندگی و خودباوری نوجوان و افزایش مهارت های بین فردی و چه از این جهت که بتوانند قاطعانه دربرابر آسیب ها، نه بگوید.
وی افزود: برنامه دیگری که دنبال کرده ایم این است که اردوها علاوه بر شادی بتوانند مهارت پرور باشند. در برنامه های حوزه پرورشی بحثی با عنوان احیای تشکل ها داریم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و نمود آن این است که در روز دانش آموز 22هزار دانش آموز ما روبروی لانه جاسوسی شعار استکبار ستیزی سردادند.
وی گفت: برنامه دیگر، شادابی در کف مدرسه است. اگر قرار است کاری انجام دهیم باید تبلور عینی آن را در مدرسه ببینیم و امسال برای اولین بار پخش سرود همگانی را آماده کرده ایم و تا یک ماه آینده تعدادی سرود خوب و درچارچوب ارزش ها وارد مدارس می کنیم تا فضایی شاداب و با طراوت داشته باشیم.
کریمی گفت: تلاش کردیم برنامه های موازی به حداقل برسد و حتی بخشنامه ها را کم کنیم زیرا حوزه معاونت پرورشی بسیار پرکار است و سربازان گمنام در حوزه پرورشی هستند. لذا ما تا می توانیم باید بخشنامه را کم کنیم و به درون مدرسه برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار