مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

فضای نشاط و شادابی در مدرسه عامل پویایی مدرسه است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم تسری نشاط در بین ارکان مدرسه گفت: منظور از نشاط مدارس شامل نشاط در بین کارکنان، دانش آموزان، محیط و فضای مدرسه است.

کد مطلب: ۹۶۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فضای نشاط و شادابی در مدرسه عامل پویایی مدرسه است

ابراهیم محمدی در جلسه مدیران مدارس شهرستان چالدران که در محل دبیرستان شبانه روزی اندیشه این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: پراکندگی جغرافیایی استان آذربایجان غربی و هم مرزی با چهار کشور شرایط نظام تعلیم و تربیت در این استان را ویژه کرده است.

وی با بیان اینکه ۵۰۱۱واحد آموزشی با بیش از ۲۵هزار کلاس درس در سطح استان فعالیت می کند؛ افزود: بیش از شصت درصد مدارس استان در مناطق روستایی قرار دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بهینه سازی سیستم گرمایشی مدارس در شهرستان چالدران اهمیت مضاعفی دارد.

محمدی با اذعان به اینکه استان آذربایجان غربی ار نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی جزو چهار استان لازم التوجه کشور است؛ افزود: با توجه به محرومیت منطقه و کمبود فضای آموزشی، پوشش تحصیلی در شهرستان چالدران مطلوب نیست لذا رویکرد محرومیت زدایی در الویت قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بالغ بر ۳۰۰کلاس درس شهرستان چالدران نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی است.

وی ادامه داد: امسال ۱۲۵۰از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۷۰۰نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸و ۱۷۰۰نفر از نیروهای حق التدریس و نهضتی در مجموعه آموزش و پرورش استان به کار گیری شدند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در اجرای طرح معلم سی ساعته رتبه اول کشور را دارد؛ گفت: توسعه منابع انسانی از مدارس آغاز می شود و رسالت آموزش و پرورش در این حوزه سنگین است.

محمدی با اشاره به اینکه شعار آموزش و پرورش استان در سالجاری آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور است؛ گفت: چهار میز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در دستور کار مدیران مدارس قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: امروز با ظهور رسانه های گوناگون، زمان و مکان آموزش دیگر محدود به مدرسه نیست و بسیار گسترده است.

وی اضافه کرد: از مدیران مدارس انتظار داریم در اجرای دستورالعمل مدرسه محوری، اجرای طرح تدبیر در دوره ابتدائی و مدیریت آموزشگاهی در دوره متوسطه، اجرای طرح بوم یا برنامه ویژه مدرسه، تقویت فعالیتهای گروهی و ایجاد نشاط در مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تسری نشاط در بین ارکان مدرسه افزود: منظور از نشاط مدارس شامل نشاط در بین کارکنان، دانش آموزان، محیط و فضای مدرسه است.

وی با بیان اینکه تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق پنج عنصر اصلی برنامه درسی ملی است؛ ادامه داد:پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، جذب بازماندگان از تحصیل و ارتقا پوشش تحصیلی همواره مورد تاکید است.

محمدی خاطر نشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس به هیچ عنوان نباید اجازه سیاسی کاری در مدارس را بدهند.

گفتنی است بیش از ۸هزار دانش آموز در ۱۳۱مدرسه شهرستان چالدران مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار