رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

مدرسه محوری طرح و برنامه نیست بلکه به عنوان یک مدل مطرح است

تهران (پانا) - جلسه مدیران دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با حضور رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در دبیرستان نمونه دولتی امام علی علیه السلام منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری طرح و برنامه نیست بلکه به عنوان یک مدل مطرح است

در این نشست محمدرضا اطهری مقدم رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی ضمن اشاره به محور بودن مدرسه در توسعه پایدار جامعه واهمیت الگوی مدرسه محوری اظهار داشت: مدرسه محوری طرح و برنامه نیست بلکه به عنوان یک مدل مطرح شده و به عنوان یکی از محور های تضمین کیفیت، در غالب مدل تعالی مدیریت مدرسه از آن یاد می شود.

او در ادامه با اشاره به دو عنصر مدل مدرسه محوری افزود: مشارکت جویی و مشارکت پذیری از یک سو و استفاده حداکثری از ظرفیتهای درون و بیرون از مدرسه از سوی دیگر تاثیر مستقیم در امر تعلیم و تربیت داشته و این مدل را به معنای استفاده از مدلهای پیش برنده در کیفیت بخشی با توجه به مدیریت اقتضائی مطرح می کند.

اطهری با تاکید بر اهداف دوره دوم متوسطه که با توجه به نگاه تمام ساحتی تعریف مجدد شده، تصریح کرد: در یک نگاه کلی می توان به چند نکته مشترک در این اهداف دست پیدا کرد که ازجمله نیاز به شناخت، باور داشتن، کاربستی بودن، خود ارزیابی و پیگیری اشاره کرد.

این مقام مسئول در ادامه اولویتهای آموزش و پرورش را حول هشت محور اصلی دانست وگفت: تربیت چند ساحتی، استقرار نظام های سند تحول بر اساس شش زیر نظام، تقویت نهاد مدرسه، بهبود مدیریت، ارتقاء جایگاه معلم، عدالت آموزشی در توسعه فرصتهای کیفی، مشارکت موثر همه ارکان مدرسه و توجه به اقتصاد در پایدار کردن منابع از جمله اولویتهای آموزش و پرورش امروز است.

رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با تبیین برنامه‌های دوره دوم متوسطه خاطرنشان کرد: ارزشیابی مستمر، مشاهده فرآیند تدریس، برگزاری نشست هدفمند اولیاء و مربیان، همیار معلم، برنامه هفتگی، توسعه متوازن، تحلیل امتحانات و سایر برنامه‌ها باعث رشد و پیشرفت مدرسه در طول سال تحصیلی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار