جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در ابرکوه برگزارشد

ابرکوه (پانا) -  جلسه هماهنگی مانور زلزله بر اساس موضوع مدارس ایمن- جامعه تاب آوردر محل آموزش وپرورش ابرکوه برگزارشد.

کد مطلب: ۹۶۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در ابرکوه برگزارشد

مدیرآموزش وپرورش ابرکوه در جلسه کارگروه هماهنگی مانور زلزله و ایمنی در محل اداره آموزش وپرورش زلزله را یکی از مهم ترین و موثرترین برنامه های اجرایی در مدارس عنوان کرد وگفت : همه مدارس برخوردار،کم برخوردار و نیمه برخوردار از آموزش های لازم برخوردار شوند.

معاونت پرورشی آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به تعیین 10 مدرسه در شهر ستان برای برگزاری مانور زلزله اظهار داشت: برای افزایش تاب آوری جامعه در برابر زلزله، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا با آموزش دانش آموزان و تشکیل شورای ایمنی مدارس، آمادگی عمومی را برای مقابله با بحران افزایش دهد.

محمد علی شکیبا گفت :با توجه به نتایج مثبت ارزیابی اثربخشی اجرای مانور زلزله در مدارس، امسال نیز بیست ویکمین مانور زلزله و ایمنی امسال در مدارس همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: در رویکرد جدید که با عنوان مدرسه ایمن- جامعه تاب آور مطرح می شود ضمن ارایه آموزش های لازم به دانش آموزان مطابق روال قبل تمهیداتی اندیشیده می شود که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور مدرسه ایمن ارتقاء یابد و از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده شود.

شکیباادامه داد: دانش آموزان باید قبل از اجرای مانور از آموزش های لازم برای پناه گیری صحیح و خروج اضطراری برخوردارشوند و در حین مانور باید تا حدودی با شرایط بحران و آمادگی با آن آشنا شوند تا در شرایط واقعی بروز حادثه دچار خوف و وحشت نشده و تارسیدن دستگاه های امدادی بتوانند خودامدادی و دگر امدادی را انجام دهد.

در ادامه، رئیس جمعیت هلال احمر، معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی،نماینده وزارت بهداشت،رئیس آتش نشانی، نمایندگان سایر دستگاهها در خصوص اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در برگزاری مناسب مانور پیشنهاداتی ارائه کردند.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار