مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

اقامه نماز در بیش از ۷۲ هزار مدرسه سراسر کشور انجام می‌شود

گرگان(پانا) ، پنجمین جلسه کمیته فرهنگی بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با حضور محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، منصور سرگزی معاون فرهنگ،  آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور و احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در سالن فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار گردید

کد مطلب: ۹۶۷۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز در بیش از ۷۲ هزار مدرسه سراسر کشور انجام می‌شود

به گزارش سجاد قاسمی ، خبرنگار خبرگزاری پانا گلستان _ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این جلسه اظهار داشت: خادم الصلاة بودن بسیار ارزشمند است زیرا نماز تشکر از خداست و بالاترین درس این فریضه الهی شکر گزاری از پروردگار است.

وی افزود: اگر به نماز بیشتر توجه کنیم مجبور به هزینه برای برطرف نمودن آسیب های اجتماعی نخواهیم بود زیرا نماز بالاترین فریاد و تنها راه رهایی و سعادت بشر است.

مسیب زاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است» گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال کسب رتبه در ستاد اقامه نماز نیستیم بلکه خود را بر حسب وظیفه و تکلیف شرعی سرباز خدمت به نماز می دانیم و اعتقاد داریم که اگر قرار است اتفاقی در عرصه نماز بیفتد باید در آموزش و پرورش صورت پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: باور قلبی ما در وزارت آموزش و پرورش خدمت به نماز است چون معتقدیم که به حکم قرآن و نماز دانش آموزان را از فساد و فحشا دور می کند و از همین رو هر چه بیشتر برای برپایی نماز فعالیت کنیم ثمره بیشتری خواهیم دید.

وی ادامه داد:اقامهنمازدربیشاز۷۲ هزار مدرسه در سراسر کشور انجام می‌شود و بیش از ۳۰۰ هزار نفر به طور روزانه در سطح مدارس برای اقامه نماز فعالیت می کنند.

مسیب زاده با اشاره به سه رویداد بزرگ در حوزه قرآن، عترت و نماز که در سال جاری در گلستان برگزار خواهد شد گفت: اقداماتی که در گلستان برای برگزاری این فعالیت های ارزشمند انجام شده است در سطح کشور بی نظیر است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه کار برای نوجوانان و جوانان را بسیار ظریف و پیچیده ذکر کرد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری اجلاسیه بیست و هشتم نماز در گلستان گفت: خدمت به نماز توفیقی بوده است که خداوند برای هرکدام از ما رقم زده است و باید این فرصت خدمت را قدر بدانیم.

سرگزی اقدامات انجام شده برای بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گلستان را ذکر کرد و گفت: تاکنون قریب به ۱۰ هزار اثر از سراسر کشور به این اجلاس ارسال شده است که تعداد بسیار زیادی از این آثار مربوط به استان گلستان است و این نشان از شور ایجاد شده در زمینه نماز در سطح مدارس است.

در ابتدای این جلسه احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز اظهار داشت: اعتقاد داریم که خدمت به نماز افتخاری است که امسال از طریق بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز نصیب ما شده است و تلاش خواهیم کرد تا در خور شأن و شایسته این فریضه الهی عمل کنیم تا این اجلاسیه با بالاترین کیفیت برگزار شود.

سید خلیل حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان نیز با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سطح مدارس استان گلستان گفت: یکی از سیاست های معاونت پرورشی و فرهنگی تعمیق باورهای دینی دانش آموزان است و تلاش خواهیم کرد تا در چارچوب اجلاسیه نماز دانش آموزان و خانواده های آنها را با این تکلیف الهی بیشتر آشنا کنیم.

قاسم محمدی رئیس ستاد اقامه نماز استان گلستان نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های اجرایی بیشترین فعالیت را در زمینه اقامه نماز انجام می دهد که انتظار داریم تا با این حجم فراوان فعالیت های انجام شده در حوزه نماز، تغییر رفتار مثبت در دانش آموزان ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار