تهران میزبان نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت پروتئینی حلال در خاورمیانه

تهران (پانا) - ده‌ها شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای دیگر از 28 آبان تا 1 آذردر سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته گردهم می‌آیند و جدیدترین تولیدات، صنایع و تجهیزات، ماشین آلات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

کد مطلب: ۹۶۷۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تهران میزبان نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت پروتئینی حلال در خاورمیانه

به گزارش روابط عمومی سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته، در این نمایشگاه که تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال در جهان و تنها نمایشگاه صنعت پروتئینی در خاورمیانه است، علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی از کشورهای آلمان، امارات متحده عربی و برزیل حضوردارند.

این نمایشگاه دارای سه بخش اصلی و شامل زنجیره تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروشِ انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فرآوری شده پروتئینی، ذبح، تولید، بسته‌بندی، تاسیسات، اتوماسیون، فناوری، انجماد، انبارداری، حمل و نقل، کنترل کیفیت، بهداشت محیط کار، تجهیزات فروش و محصولات خام و فرآوری شده است.

اصلی‌ترین هدف این نمایشگاه تامین نیاز کشورهای مسلمان به محصولات حلال به ویژه در منطقه خاورمیانه، CIS و اروپای شرقی با جمعیتی نزدیک به 450 میلیون نفر می‌باشد.

حضور چند هیات تجاری و برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی و سمینار تخصصی و علمی از دیگر برنامه‌های سومین نمایشگاه بین المللی فرآورده های گوشتی حلال است که در فضایی بالغ بر پنج هزار متر مربع و در سالن‌های 7 و 27 محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مهبد، رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه محل تلاقی صنعت و محصولات شامل انواع ماشین‌آلات، تجهیزات، تکنولوژی و اتوماسیون و تمامی محصولات پروتئینی خام و فرآوری شده با تاکید بر حلال بودن آنها است.

وی افزود: سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته به عنوان تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال در جهان و همچنین تنها نمایشگاه صنعت گوشت خاورمیانه، فرصتی ایده‌آل به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این صنعت می‌دهد تا بتوانند حضوری قوی در بازارهای تحت پوشش داشته باشند.

مهبدگفت: بسترسازی مناسب برای ترغیب سرمایه­گذاران خارجی در صنایع پروتئینی کشور، جذب فناوری و دانش فنی و ماشین‌آلات نوین برای بروز کردن کارخانجات فعلی و نیز کمک به گسترش بازارهای صادراتی برای تولیدکنندگان محصولات ایرانی دیگر اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته است.

گستره تجارت صنعت حلال در دنیا 3700 میلیارد دلار است، همچنین با وجود جمعیت 2 میلیارد نفری کشورهای مسلمان، بیش از 80 درصد محصولات حلال در کشورهای غیرمسلمان تولید می‌شود لذا به نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته تهران می تواند زمینه ساز تقویت و توسعه تجارت این حوزه در کشورهای مسلمان باشد.

امروزه صنعت حلال در بسیاری از کشورها از توجه ویژه‌ای برخوردار است و از آنجایی که ایران به عنوان کشوری اسلامی، از دیرباز تولیدکننده انواع محصولات حلال بوده و از این منظر می‌تواند یکی از تأمین کنندگان اصلی محصولات حلال در دنیا باشد، بنابراین معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشورمان در این بخش، فرصت مغتنمی برای افزایش سهم کشور از تجارت جهانی صنعت حلال تلقی می‌شود.

سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته از 28 آبان تا یکم آذر هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار