تئاترهای تحت حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به جشنواره تئاتر استان اصفهان راه یافتند

اصفهان (پانا) - 40 درصد از تئاترهای راه یافته به جشنواره تئاتر استان اصفهان تحت حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان هستند.

کد مطلب: ۹۶۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تئاترهای تحت حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به جشنواره تئاتر استان اصفهان راه یافتند

مدیر دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امسال برای حضور در جشنواره تئاتر استان اصفهان تعداد ۱۱ اثر انتخاب شدند که ۱۰ اثر در بخش مسابقه و یک اثر در بخش جنبی شرکت خواهند کرد.
مهدی شفیعی افزود: از مجموع ۱۰ تئاتر، ۵ مورد متعلق به شهر اصفهان است که ۴ تئاتر شرکت کننده با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به اجرا در آمده است.
وی تصریح کرد: از مجموع اجراهای شهر اصفهان بالغ بر ۸۰‌ درصد و از مجموع اجراهای استان 40 درصد از تئاترها با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به جشنواره راه یافته اند.
وی ادامه داد: امسال به دلیل تعمیرات تالار هنر در عمل امکان اجرای بسیاری از تئاترها در مکان این تالار وجود نداشت لذا حمایت های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان‌ نقش به سزایی در اجرای این جشنواره داشت و سند این موضوع، حضور فعال ۴ تئاتر در جشنواره است.
وی اظهار داشت: هر ساله تمام استان های سراسر کشور در زمان خاصی اقدام به برپایی جشنواره تئاتر در سطح استان خود می کنند و تمام اجراهای شاخص در طول سال را در این جشنواره شرکت می دهند.
شفیعی افزود: در این جشنواره یک یا ۲ تئاتر برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شوند و همین امر اهمیت برپایی جشنواره های استانی را دوچندان می کند.
مدیر دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان نیز با توجه به اهمیت جشنواره تئاتر به حمایت از تعدادی آثار شاخص در شهر اصفهان اقدام کرده است.
گفتنی است؛ تئاتر "چایی راند آخر" به نویسندگی امیر بهبودنیا و کارگردانی مسعود نریمانی، "سالمرگی" به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی پویان عطایی، " کُلاغ ها" به نویسندگی و کارگردانی سعید محسنی، "خانه" به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی عماد قلی پور و تئاتر "سبوط" به نویسندگی سعید محسنی و کارگردانی امید نیاز با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به روی صحنه رفته و موفق به راهیابی در جشنواره تئاتر استان اصفهان گردیده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار