رزم حسینی: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش آموزی در اولویت است

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت مصون سازی جامعه از تبعات اعتیاد، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش آموزی در اولویت است.

کد مطلب: ۹۶۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
رزم حسینی: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش آموزی در اولویت است

علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بحث کاهش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و پیشگیری از بروز آن همواره در دستور کار جلسات این شورا قرار داشته است.

وی با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر، افزود: این تفکر که می گوید نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و قضایی و یا سازمان زندان ها به دنبال بگیر و ببند هستند اشتباه است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دستورکارهای جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ماهانه برگزار می شود، باید هم مفید باشد و هم به تصمیم گیری منتهی شود.
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه «پیشگیری» راه حل اصلی در مواجهه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد است، تصریح کرد: استفاده از امکانات استانی و بخش خصوصی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد آثار سازنده ای به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری در قشر دانش آموز، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی ظرفیت ها و امکانات فراوانی در اختیار دارند، اداره کل آموزش و پرورش استان با استفاده از این ظرفیت ها و توانمندی خیرین می تواند برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزان متمرکز شود. طرح ایجاد تشکل یاریگران زندگی در مدارس بسیار خوب است و باید تقویت شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی دانش آموزان و والدین در امر اعتیاد و آسیب های اجتماعی امری ضروری است، افزود: مرکز ماده 16 ترک اعتیاد و نگهداری از معتادین متجاهر حسن آباد مشهد با پیگیری های دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تکمیل خواهد شد، این مرکز بین 5 تا 6 هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد.
رزم‌حسینی با ارائه آماری در حوزه معتادین از سوی نیروی انتظامی، تاکید کرد: اگر 6 هزار نفر از معتادین متجاهر جمع آوری شوند، شهر مشهد پاکسازی خواهد شد، لذا این مهم در دستور کار قرار دارد و حول محور آن پیگیری صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت معین های اقتصاد مقاومتی استان برای کاهش آسیب های اجتماعی، متذکر شد: معین های اقتصاد مقاومتی استان مدیر توسعه منطقه هستند و در حوزه نیازهای اجتماعی و رفاهی جامعه هم می توانند ورود پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار