ارغوانی: شهرداری مدرسه فرصتی برای تمرین شهروند خوب بودن است

تهران (پانا) - بیست و یکمین دوره طرح "شهردار مدرسه" با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران و دانشور رییس اداره شهروندی شهر تهران و شهربانوامانی، عضو شورای شهر تهران و غلامعلی ارغوانی، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه۱۰ در مدرسه شاهد هاجر واقع در منطقه10 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ارغوانی: شهرداری مدرسه فرصتی برای تمرین شهروند خوب بودن است

غلامعلی ارغوانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه10ضمن خیر مقدم جهت حضور مهمانان گفت: مهمترین رکن در تعلیم و تربیت و همچنین محور اساسی دانش آموز است که با تعامل و همراهی ارکان آموزشی فرایند یاددهی و یادگیری و به عبارتی تربیت مبتنی بر سند تحول شکل می گیرد.
غلامعلی ارغوانی افزود: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف این است که دانش آموزان همه جانبه رشد کنند و درهمه فعالیت ها مشارکت داشته تا مباحث فنی و زیباشناسی هنری و تربیت سیاسی شان رشد کند.هدف از طرح انتخاب شهردار مدرسه نیز همین است. طرحی که به دانش آموز ما مشارکت پذیری را آموزش داده و با توجه به فرصتی که در مدرسه ایجاد می شود، آموزش شهروندی می دهد. به گونه ای که در مدرسه همراهی کرده و به یک نظر واحد رسیده و به استناد دستورالعمل طرح شهردار مدرسه اجرایی شود.
وی افزود: ما در مدارس تشکل هایی داریم که حقوق شهروندی و آموزش های مراقبتی را دنبال می کنند، مانند شورای دانش آموزی که در تمام مدرسه حضور دارند و با همفکری هم به یک هدف نهایی که اخلاق مداری است دسترسی پیدا می کنند.
ارغوانی گفت: آموزش و پرورش منطقه ده با تعامل شهرداری منطقه، طرح شهردار مدرسه را اجرایی می کند تا از این طریق دانش آموزان ما سواد شهروندی و طرح ترافیک و آموزش هایی که به رشد و تعالی شهر کمک می کند، دسترسی پیدا کنیم. امیدواریم آینده سازان ما با فرصتی که چنین طرح هایی ایجاد می کند بتوانند خدماتی به محله و شهر و کشورشان ارایه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار