معزی در پاسخ به بهمنی :چگونه اینقدر بی‌دغدغه و بی‌هراس فراموش می‌کنید؟

تهران (پانا) - معاون ارتباطات و رسانه دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمال کاری‌های مسئولان دولت قبل در پرونده بلوکه شدن دارایی های ایران از سوی آمریکا به منتقدان سخنان روز گذشته رئیس‌جمهوری در یزد پاسخ داد.می‌گوید

کد مطلب: ۹۶۷۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
معزی در پاسخ به بهمنی :چگونه اینقدر بی‌دغدغه و بی‌هراس فراموش می‌کنید؟

علیرضا معزی روز دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «ماجرای تخلف ۲میلیارد دلاری به اهمال پر ابهام مسئولان وقت، از پاییز ۸۶ تا خرداد ۸۷ باز می‌گردد؛ با تعللی بسیار عجیب و شک ‌برانگیز، اموال ایران با وجود هشدار و مکاتبات نهادهای داخلی و منابع خارجی، در دسترس نظام مالی و قضایی امریکا قرار گرفت و به ناحق و غیر قانونی مصادره شد.

بیش از سه سال پیش روحانی کارگروهی ویژه، متشکل از وزرا و مسؤولین ذیربط را مامور به بررسی موضوع کرد و اردیبهشت ۹۵ نیز کارگروه ویژه با صدور بیانیه‌ای به ملت ایران گزارش داد.

حالا اما آقای بهمنی بعد از سال‌ها سکوت، به جای پاسخ به آن بیانیه و فراتر از آن، به جای پاسخ به ملت، اولین چیزی که در مصاحبه با تسنیم گفته‌اند این است که "چرا آقایان بعد از ۶ سال درباره‌ این مساله حرف می‌زنند؟"

به جای اینکه از دیگران بپرسید که چرا یادآوری می‌کنند باید از خود بپرسید که چگونه اینقدر بی‌دغدغه و بی‌هراس فراموش می‌کنید؟ فراموشی همیشه بهترین راه نیست. ‌شفافیت مبارزه با فراموشی است.»

رئیس‌جمهوری روز یکشنبه در جمع مردم یزد با اشاره به این پرونده گفت: «با وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی در دولت قبل برای بازپس‌گیری ۲ میلیارد دلار پول ملت ایران، به دلیل تعلل آن دولت، پول ملت ایران به حلقوم آمریکا رفت اما قوه قضاییه در این زمینه هنوزی کار نکرده است.

حسن روحانی افزود: «یک نهاد ۹۴۷ میلیون دلار دریافت کرده و در این زمینه هیچ گونه حسابی پس نداده و برخی نهادها ۷۰۰ میلیون دلار بدهکار هستند که این موارد باید به اطلاع مردم برسد و از نهادهای نظارتی می‌خواهم که این موارد را پیگیری و به اطلاع مردم برسانند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار