برگزاری نشست ارتقاء سلامت زنان و خانواده در پاکدشت

پاکدشت (پانا)- سومین جلسه کارگروه اجتماعی ،فرهنگی ،سلامت زنان و خانواده با محوریت عدالت جنسیتی در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست ارتقاء سلامت زنان و خانواده در پاکدشت

سومین نشست کارگروه اجتماعی ،فرهنگی ،سلامت زنان و خانواده به ریاست هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت و با حضور حسین شیرازی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ،خانی بخشدار مرکزی ، علیدادی بخشدار شریف آباد ،روسای ادارات شهرستان و کارشناسان این حوزه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت در این نشست گفت: با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه رابانوان تشکیل می‌دهد، سلامت و تندرستی زنان ضامن سلامت خانواده و نشاط اجتماعی است و یکی از شاخص‌های لازم برای تحقق نشاط و سلامتی بانوان، ورزش و تحرک بدنی میباشد که در جامعه شهری و مدرن امروز کمتر به آن توجه می‌شود.

او در ادامه به مصوبات نشست پرداخت و افزود: ارائه گزارش وضعیت خدمات کلینیکی وپارا کلینیکی بخش دولتی و توضیح درباره پزشکان عمومی که برای بانوان اقدام به عملیات زیبایی سرپایی می نمایند توسط مدیر شبکه بهداشت ودرمان، ارائه گزارش دقیق آماری و برنامه ریزی حضور متخصصین در بیمارستانهای شهرستان توسط روسای بیمارستان شهدای پاکدشت و زعیم، ارائه طرح ساماندهی و جمع آوری سگهای ولگرد از طریق زنده گیری و نیز بررسی مخاطرات حاصل از الودگی کانال پساب تهران در شهرستان برابر گزارش دانشگاه ابوریحان از جمله اهم فعالیتها می باشد که در دستور کار قرار گرفت.

هادی تمهیدی با اشاره به اجرای طرح جامع سلامت و رصدروند بهداشت و درمان خانواده در شهرستان و ثبت نام بیش از سیصد وشانزده هزار نفر در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) خبر داد و اذعان داشت: طبق آمار رسمی سامانه تا پایان مهرماه سال جاری بیش از سیصد و سی و هفت هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی به مراکز درمانی شهرستان مراجعه و از خدمات بهداشتی و درمانی دولتی این مراکز بهره مند شده اند که طبق نظر سنجی پیامکی از مراجعین ، بیش از نود وهفت درصد مردم از خدمات ارائه شده اعلام رضایت نموده اند.

او بیان داشت: تاکنون هشتاد و پنج درصد ازساکنین شهرها و روستاهای شهرستان درطرح تشکیل پرونده الکترونیک وسامانه سیب ساماندهی شده اند که از این طریق رصد روند بهداشت و درمان خانواده به طور چشمگیری ارتقاء یافته است.

برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان ایران امسال از دهم تا شانزدهم آبان 98در کشور برگزار گردیدکه برنامه اردوی یک روزه زیارتی وتفریحی ویژه بانوان اداره ورزش وجوانان و نایب رئیس‌های فدراسیونهای ورزشی به مناسبت هفته سلامت بانوان به همت دفترامور بانوان وخانواده فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار