مسعود شکوهی: درس تفکر و سبک زندگی می‌تواند بسیاری از خلاهای تربیتی دانش‌آموزان را برطرف کند

تهران (پانا) - مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که درس تفکر و سبک زندگی می‌تواند بسیاری از خلاهای تربیتی دانش‌آموزان را برطرف کند.

کد مطلب: ۹۶۷۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مسعود شکوهی: درس تفکر و سبک زندگی می‌تواند بسیاری از خلاهای تربیتی دانش‌آموزان را برطرف کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی در جلسه هماهنگی با دبیرخانه کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی استان یزد که صبح امروز دوشنبه 20 آبان در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد گفت: «جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی چند سالی است که اجرا می‌شود و نتایج خوبی را به همراه داشته و همکاران نسبت به آن اقبال خوبی داشته‌اند که امسال بنا بر تجربه و توانمندی خوبی که استان یزد در این زمینه داشت دبیرخانه جشنواره دوره‌های ششم و هفتم را به مدت دو سال به استان یزد واگذار کردیم.»

اوادامه داد: «با توجه به اینکه تاکنون 5 دوره از این جشنواره برگزار شده است تجربیات ارزشمندی طی این 5 سال بدست آمده که امیدواریم با تلاش همه همکاران در استان یزد شاهد جشنواره ای متفاوت همراه با نوآوری و خلاقیت طی دوره های ششم و هفتم باشیم.»

مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: «باید بدانیم که درس تفکر و سبک زندگی تنها نقطه تلاقی مربیان پرورشی و مشاوران با دانش آموزان است که مربی و مشاور باید در کلاس با توجه نقش راهبری تربیتی که در مدرسه دارند به مطالبات و نیازهای دانش‌آموزان در این زمینه پاسخ بدهند.»

او ادامه داد: «متاسفانه امروزه تصور اشتباهی بین خانواده‌ها به وجود آمده که تمام بار تربیتی فرزندان خود را بر دوش مدرسه انداخته‌اند و تعلیم نکات تربیتی و منش‌های اخلاقی را جزء وظایف مدارس می‌دانند و تنها تامین خوراک، پوشاک و مسکن فرزندانشان را وظیفه خود می‌دانند و هیچ تلاشی برای آموزش رفتارهای ابتدایی اخلاقی به فرزندانشان نمی‌کنند که همین امر موجب بروز شکاف بین نسلی در بین دانش آموز و والدین می‌شود.»

شکوهی گفت: «اگر معلمی خلاق و توانمند برای تدریس درس تفکر و سبک زندگی انتخاب شود می‌تواند بسیاری از این خلاها و نواقص تربیتی را برای دانش‌آموزان جبران کند و اگر این اتفاق نیافتد ممکن است دانش‌آموزان به دلیل فقدان مسائل تربیتی هزینه‌های جبران ناپذیری را متحمل شوند.»

او افزود: «بنابراین باید همه همکاران درس تفکر و سبک زندگی را با جدیت دنبال کنند و به نظر می‌رسد باید یک محتوای خوب کمک آموزشی برای معلمان این درس تدوین شود تا معلم بتواند مطالب این درس را با استفاده از ظرفیت همه دانش‌آموزان در کلاس تبیین و تشریح کنند.»

شکوهی در پایان گفت: «همه باید تلاش کنیم که جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی به عنوان یک برند علمی و اجرایی در آموزش و پرورش تبدیل شود.»

در ادامه جلسه اکبر سرداری، معاون اداره امور تربیتی با اشاره به میزبانی استان یزد گفت: «نقش دبیرخانه جشنواره رهبری جشنواره در کل کشور است.»

او بیان کرد: «هدف ما از برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی برگزاری مسابقه بین همکاران نیست بلکه به دنبال آن هستیم با شناسایی الگوهای برتر تدریس در این درس آن را به کل کشور تسری بدهیم.»

معاون اداره امور تربیتی گفت: «همچنین طی جلسات متعددی که با همکاران داشتیم شیوه نامه جدید برگزاری جشنوراه را تهیه و تنظیم کردیم که امیدواریم طی چند روز آینده توسط دبیرخانه جشنواره در استان یزد به استان‌ها ارسال شود.»

همچنین علی سرداری اردکان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه جلسه گفت: «پس از اینکه میزبانی جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی برای دوره های ششم و هفتم به مدت دوسال توسط علیرضا کاظمی، معاون محترم پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به استان یزد ابلاغ شد نشست های متعددی با بخش مختلف برای تمهید مقدمات برگزاری جشنواره برگزار شد.»

او ادامه داد: «امیدواریم بتوانیم به نحو احسن با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته کاری جدید و اقدامی ارزشمند را در این خصوص انجام دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار