استاندار خراسان‌جنوبی : نقش ارزنده‌ ی خراسان جنوبی در توسعه فرهنگی کشور

بیرجند (پانا) ـ استاندار خراسان‌جنوبی گفت : استان خراسان جنوبی با پشتوانه مفاخر و مشاهیر ملی در حوزه علمی و فرهنگی، همواره نقش ارزنده‌ای در توسعه فرهنگی کشور داشته است.

کد مطلب: ۹۶۷۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان‌جنوبی : نقش ارزنده‌ ی  خراسان جنوبی  در توسعه فرهنگی کشور

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی در نشست صمیمی که باحضور رؤسای انجمن های فرهنگی و هنری استان برگزارشد گفت: در عین حال نیازمند بازتعریفِ نقش ادبا و فرهیختگان در ارتقای فرهنگ استان هستیم، تا شاهد تاثیرگذاری هرچه بیشتر اهالی فرهنگ و هنر در رشد فرهنگ عمومی جامعه باشیم.


استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به انجمن های فرهنگی و هنری استان گفت: شما پرچمداران هویت فرهنگی استان هستید و قطعاً جوامعی که طعم توسعه و پیشرفت را چشیده اند، از گذرگاه فرهنگ و هنر عبور کرده اند.


معتمدیان ادامه داد: انجمن های فرهنگی و هنری، بازوان توانمند حوزه فرهنگی استان هستند و باید به عنوان اتاق فکر فرهنگ و هنر منطقه ایفای نقش کنند؛ ما نیز تمام قد و با جان و دل، از پیشنهادات خلاقانه شما در راستای ارتقای فرهنگ استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.


نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت ایجاد یک مجموعه فاخر فرهنگی در استان افزود: اولین بازدید بنده از موزه مشاهیر باغ اکبریه بود و تاسف خوردم که چرا مفاخری که جایگاه و نقش ملی داشته اند، این گونه مظلوم و ناشناخته هستند؛ بنابراین ایده ی احداث یک مکان فاخر و در شأن مشاهیر ملی ِ استان خراسان جنوبی را دنبال کردیم.


محمد صادق معتمدیان ادامه داد: جانمایی اولیه صورت گرفت و ان شاءالله یک مکان ۱۰ هکتاری در مجاورت سالن آمفی تئاتر شهرداری به عنوان «برج فرهنگ و هنر» استان احداث خواهد شد که همه زیرساخت‌های هنرهای هفتگانه از جمله انجمن ها، نگارخانه ها، سالن تئاتر و... در آن پیش‌بینی شده و طراحی آن نیز بر اساس یکی از نمادهای استان خواهد بود.


او افزود: در این خصوص یکی از قوی‌ترین مشاوران حوزه معماری که در سطح بین‌المللی نیز در کارنامه دارد، به کار گرفته شده و امیدوارم مراحل اجرایی آن از سال آینده آغاز شود.


استاندار خراسان جنوبی به بازدید اخیر از پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام اشاره کرد و افزود: بخشی از رکود پروژه ها مربوط به شرایط کشور و محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم هاست، بنابراین اولویت بودجه بر اساس پیشرفت پروژه هاست؛ درعین حال اتمام پروژه هایی مانند سالن علامه فرزان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.


اوافزود: در سفرهای شهرستانی نیز مصوب کردیم تا مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان ها هر چه زودتر تکمیل شود که بخشی از آنها تا پایان سال راه اندازی خواهد شد و تلاش می کنیم مابقی نیز تا پایان دولت به بهره ‌برداری برسد.


استاندار با تأکید بر ضرورت تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان باید هرچه زودتر تشکیل جلسه داده و برای تجلیل از مشاهیر استان برنامه‌ریزی کند؛ معتقدم این تجلیل لزوماً به بزرگانی که در قید حیات نیستند منحصر نیست و باید از مفاخر فعال در عرصه فرهنگ و هنر استان نیز تجلیل شود.


معتمدیان به رتبه نامناسب استان خراسان جنوبی در نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: از انجمن ها و اهالی فرهنگ و هنر انتظار داریم در ایجاد شور و شادی و نشاط اجتماعی در جامعه نقش آفرین باشند.


در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید، رؤسا و نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری استان، دیدگاه ها و مشکلات خویش را با استاندار خراسان جنوبی درمیان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار