امانی: در تفسیر قانون اساسی منعی برای ریاست جمهوری زنان وجود ندارد

تهران (پانا) - بیست و یکمین دوره طرح «شهردار مدرسه» با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران و مجتبی دانشور، رئیس اداره شهروندی شهر تهران و شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در مدرسه شاهد هاجر واقع در منطقه10 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
امانی: در تفسیر قانون اساسی منعی برای ریاست جمهوری زنان وجود ندارد

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه ما در دبیرستان شهدای هاجر هستیم و از زیر تابلویی عبور می کنیم که عنوان شهید را دارد، گفت: باید پاسداری از خون شهیدان همواره همراه‌مان باشد.
وی افزود: در بسیاری از کشورها که مسیر توسعه را طی کردند، آموزش دختران و زنان‌شان را پیش‌تر از هرچیز مورد توجه قرار دادند و این فرصت را مغتنم می‌شمریم.
امانی گفت: شهردار مدرسه شدن کلیدی است که اگر مشارکتی باشد کلیدی برای توسعه در جامعه است.
وی افزود: هویت نسل جوان در دنیا امروز مورد بحث است. اما آیا امروز که شهردار این مدرسه انتخاب می‌شوند، معاونان خود را از رقبا انتخاب می‌کند؟ حالا مقایسه کنیم که در الگوی سیاسی جامعه چگونه این مهم انجام می‌شود. وقتی ما آموزش اجتماعی را از دبستان ارایه نمی‌کنیم در نتیجه انتظار داریم که این آموزش‌ها کجا اتفاق بیافتد؟ مثلا رسانه ملی!
وی گفت: در تفسیر قانون اساسی منعی برای ریاست جمهوری زنان وجود ندارد و البته که فرش قرمزی هم زیر پای زنان ما پهن نمی‌کنند.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید همه شانه به شانه هم پیش برویم.

همچنین شاپور رستمی، معاون فرهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: شاهد برگزاری بیست و یکمین انتخابات شهردار مدرسه هستیم و این مهم حاصل زحمات بسیاری از عزیزان است. ما با توجه به مسئولیت خطیری که داریم و پذیرفتیم در مجموعه شهرداری تهران خدماتی به شهروندان ارایه دهیم و درنتیجه شهرداری تهران سعی دارد خدمات مختلف ارایه دهد اما شهر تهران بزرگ نیاز به همکاری همه جانبه دارد و طرح شورایاری ها اتفاق خوبی بود و در کنار آن موضوع طرح شهردار مدرسه بسیار جای توجه دارد.
وی افزود: در موضوع حفاظت از مدیریت شهری، مهمترین راه آموزش است که از سن کودکی باید درونی شود. جامعه کوچک مدرسه فضایی است تا دانش آموزان با وظایف شهروندی آشنا شوند و در آینده شهروند مسئولی شوند.
وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد افزایش دانش زیست محیطی دانش آموزان، که ما هزینه بسیار زیادی برای آن می‌پردازیم افزایش آگاهی دانش آموزان بوده است.
وی گفت: امیدواریم افرادی تربیت شوند که رابطین خوبی میان شهرداری و آموزش و پرورش باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار