مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تحرک و تفریح بر سلامت جسم و روان تاثیر گذار است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش به سفیران سلامت توصیه کرد تمامی آموخته هایشان در راستای سلامت جسم و روان را به همگان از جمله دانش آموزان منتقل کنند.

کد مطلب: ۹۶۷۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تحرک و تفریح بر سلامت جسم و روان تاثیر گذار است

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه سفیران سلامت ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری برنامه گفت:از ابتدای آفرینش و خلقت بشر، سلامت جسم ،روان و زندگی پاکیزه در آموزه های دینی ما مطرح بوده است.

وی اظهار کرد: امروزه برخلاف بهره مندی از توصیه های پزشکی و مراقبت ها جهت جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر زندگی های مدرن با مشکل دیگری مواجه شده است.زیرا هجوم مردم به زندگی شهری و شهرنشینی و فرار از زندگی سالم روستایی و عدم رعایت نکات بهداشتی از جمله عدم تحرک و استفاده ی بیش از حد از تکنولوژی های جدید از جمله موبایل در زندگی روزانه تاثیرات مخربی بر سلامت جسم و روان همگان از جمله دانش آموزان گذاشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه افزود:باید والدین الگوی رفتاری مناسبی برای فرزندانشان باشند و بهترین گفتمان این است که هر فرد بداند شیوه ی زندگی اش بر دیگران تاثیر مستقیم دارد و عدم سلامت رفتاری آنان می تواند به سلامت جسمی و روانی خانواده اش آسیب بزند.

مجید یزدان پناه در ادامه گفت:براساس آمارهای سازمان بهداشت امروزه بیست و سه درصد از مرگ و میر ها به دلیل کم تحرکی ست.یعنی درصدی از مرگ و میر به این دلیل است که ما می توانیم زمانی از روز را به تحرک و انواع ورزش ها اختصاص دهیم اما از انجام این کار خودداری می کنیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: متاسفانه خانواده در برنامه روزانه ی فرزندانش جز درس مدرسه و کلاس های آموزشی هیج نوع فعالیت دیگری نمی گنجانند و اینگونه توجه به یک بعد از زندگی فرزندان و پرهیز از هرگونه ورزش و سایر تفریحات برای سلامت جسم و روان دانش آموزان مخرب است.والدین از این غافل شده اند که افزودن هرگونه تفریح و ورزش موفقیت آنان را در روند تحصیل دوچندان می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان سخنانش به سفیران سلامت توصیه کرد:دانش آموزانی که سفیران سلامت شده اند می بایست از استفاده از هرگونه خوراکی های غیر مجاز در اماکن عمومی به ویژه در مدارس به منظور فرهنگسازی پرهیز کنند.زیرا سفیران سلامت نمی توانند به دیگران توصیه هایی کنند و آنان را از رفتار غلط پرهیز دهند اما خودشان عمل نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار