آمادگی کامل برای اجرای طرح راهداری زمستانی در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و طرح راهداری زمستانی گفت: تعامل‌ها و هم‌افزایی‌های لازم با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در راستای برقراری تردد ایمن و روان صورت گرفته و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با پیش‌بینی موارد لازم و آمادگی کامل به استقبال طرح راهداری زمستانی سال 98 می رود.

کد مطلب: ۹۶۷۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی کامل برای اجرای طرح راهداری زمستانی در فارس

علیرضا سیاهپور ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته قبل از شروع اجرای این طرح افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای شهریورماه عملیات‌های مختلفی از جمله: تنقیه پل‌های با دهانه کمتر از ده متر و دریواسیون پل های بزرگ، بازگشایی قنو، بازگشایی کانال هدایت آب، تأمین و توزیع شن و نمک در نقاط مورد نیاز تعیین شده، تأمین قطعات، تجهیزات، لاستیک، زنجیر، تیغ، دم تیغ، تعمیرات اساسی و آماده به کار کردن تمام ماشین آلات راهداری زمستانی و استقرار ماشین آلات در نقاط کارشناسی شده، استقرار نیروهای انسانی و تجهیز راهدارخانه ها قبل از شروع طرح صورت گرفته است.

این مقام مسئول اشاره کرد: عملیات‌های متعدد ایمنی راه و حریم نیز تا پایان تابستان جهت ارتقاء ایمنی تردد و اجرای مطلوب تر طرح راهداری زمستانی از جمله بخشنده سازی، تسطیح حریم، خاکریزی نقاط پرتگاهی، نصب و تعمیر تابلوهای اطلاعاتی ، انتظامی، اخباری، رفع نقاط حادثه خیز، حاشیه سازی، روشنایی، نصب و تعمیر گاردریل ها و ... اجرا گردیده است.

وی تصریح کرد: در طرح راهداری زمستانی 98 بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، 63 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار استان آمادگی ارائه خدمات به کاربران جاده ای و اسکان مسافران در راه مانده و شرایط اضطراری را دارد.

مهندس سیاهپور ضمن تأکید بر تعامل مناسب با اداره کل هواشناسی و پلیس راهور و اورژانس تشریح کرد: 24 ساعت قبل از هر بارش نیروهای کشیک که از قبل ساماندهی و در نقاط مشخص شده استقرار یافته اند؛ توسط تیم های پشتیبانی ماشین آلات راهداری زمستانی مستقر در ستاد مرکزی هدایت و بصورت شبانه‌روزی مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس عنوان کرد: مرکز مدیریت راه های استان فارس نیز بصورت شبانه روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسدادهای ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب، با استفاده از تلفن گویای 141 و نرم افزار 141 آماده است و توصیه می گردد همه هموطنان قبل از سفر از آخرین وضعیت راه ها اطلاع کسب کنند.

مهندس سیاهپور ضمن اشاره به شاخص ها و ویژگی راه‌های استان فارس گفت: عملیات راهداری زمستانی جاری با 73 اکیپ و 123 گشت ثابت و سیار راهداری توسط بیش از هزار راهدار و به کمک 424 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب در 16هزار و 915 کیلومتر از راه های فارس با 52گردنه مهم و 41 مقطع مه گیر که از این طول راه ، 6 هزار و 385 کیلومتر نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

ویژگی های مختلف استان فارس از جمله وسعت ، طول و اهمیت راه ها، جاذبه های گردشگری و درمانی و کوریدور (دروازه) میان شمال و جنوب کشور بودن و... وظیفه متولیان خدمات رسان جاده ای استان را افزایش داده و برای تأمین سفری ایمن و روان، مسئولیت آن ها سنگین تر می شود و لازم است تا هر دستگاهی برنامه ریزی منسجم و رو به رشدی را در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان جاده ای با هم افزایی و تعامل متقابل صورت دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار