برگزاری نشست کارشناسان و رابطان پانای سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در مشهد

مشهد(پانا)- نشست کارشناسان تشکل های سازمان دانش آموزی و رابطان خبرگزاری پانا با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در محل سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست کارشناسان و رابطان پانای سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در مشهد

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این گردهمایی اظهار کرد: اولین وظیفه ما در کار تربیتی و تشکیلات دانش آموزی آگاهی و تخصص است. منش های دوازده گانه سازمان دانش آموزی بسیار کامل است و این منش ها عصاره سند تحول بنیادین در بحث تربیت است.
وی ادامه داد: افردای که آگاهی و تخصص دارند عزت نفس و جرات مندی آنها بیشتر است و استرس کار اداری را کاهش می دهد. مرحله بعدی خود اجرایی است یعنی به آنچه می داند عمل کند.
مالک اشرفی گفت: کارشناسان باید مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهند این باعث می شود کارهای خود را روانتر انجام دهد.
وی گفت: کسی که در تشکیلات دانش آموزی کار می کند باید به کارش عللاقه داشته باشد. این علاقه نیز با آگاهی و عمل به وجود می آید.
معاون پرورشی و فرهنگی افزایش نشاط در فعالیت های تربیتی را لازمه کار های دانش اموزی دانست و گفت: باید برنامه های تشکیلاتی غنی شود و برای این کار باید برنامه مدون داشت و این برنامه متناسب باشرایط شهرستانها و مدارس مختلف متفاوت است.
وی گفت: امسال تشکل یاریگران زندگی ایجاد می شود که نمایندگان مجموعه تشکل هاعضو آن هستند. علاوه بر نمایندگان تشکل ها همیاران مدارس هم هستند که رئیس این تشکل در مدرسه رئیس شورای دانش آموزی است و کار آن کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری و کاهش رو آوردن دانش اموزان به مواد مخدر است که جهت تحقق ان نیازمند همکاری دانش آموزان پیشتاز هستیم‌.

علی محمد یونسی مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این نشست گفت: انتظاری که از شما کارشناسان داریم این است که روی سیره امام رضاعلیه السلام در تشکیلات دانش آموزی کار کنید.
وی ادامه داد: مدیر مدرسه ای کم دغدغه تر است که دانش آموزان آن مدرسه عضو تشکل های دانش آموزی باشند و دانش آموزان پیشتاز باید دربرنامه ها و تخصص های مختلف در بالاترین جایگاه باشند.
وی اظهار کرد: فعالیت های سازمان دانش آموزی را با منش های دوازده گانه آن را به دل جامعه ببرید.
وی گفت: از مدرسین پیشتاز استان که عاشقانه در بخش آموزش فعالیت می کنند استفاده کنید و بحث های مهارتی و عملیاتی سازمان را به دانش آموزان آموزش دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار