شیعه و سنی در آستارا وحدت خود را جشن‌گرفتند

رشت (پانا) - آئین جشن وحدت مسلمانان شیعه و سنی آستارا با حضور مسئولان، عالمان دین و قشرهای مختلف مردم در بخش لوندویل این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شیعه و سنی در آستارا وحدت خود را جشن‌گرفتند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: دشمنان برای ایجاد فاصله بین علمای دین و ملت ایران تلاش می کنند و برگزاری این آئین ها، خاری در چشم آنهاست.

سامان ساسانیان افزود: شیعیان و سنی ها لحظه ای از آرمان های انقلاب اسلامی دست بر نمی دارند و همواره در صحنه های سیاسی و اجتماعی نظیر راهپیمایی ها و انتخابات ها حضور پررنگ و تاثیر گذار دارند.

وی اظهار کرد: دشمنان از وحدت شیعه و سنی هراس دارند و با امکانات خود، برای بر هم زدن آن تلاش می کنند اما توجه به اشتراکات بزرگی همچون پیامبر گرامی اسلام (ص)، وحدت مسلمانان را تقویت می کند.

معاون فرماندار آستارا ادامه داد: اسلام، لرزه بر اندام دشمنان انداخته است و آنها با توطئه های مختلف، قصد خاموشی نور وحدت بخش این دین الهی را دارند، اما همیشه ناکام می مانند.

ساسانیان اظهار کرد: توطئه های دشمن در قالب ناتوی فرهنگی، جنگ نرم، جنگ اقتصادی و نفوذ در ایران اسلامی، همواره اجرا می شود و هوشیاری و بصیرت مردم، بیش از هر زمان دیگر ضروری است.

امام جمعه مسجد محمد رسول الله (ص) روستای کوته کومه لوندویل نیز گفت: در سایه اقتدار نظام اسلامی و وحدت مردم، امنیت برقرار است اما در برخی کشورهای اسلامی، جنایت های مختلفی علیه مردم صورت می گیرد.

حجت الاسلام حامد حسینی پورزارع بیان کرد: جشن های هفته وحدت مسلمانان با شکوه تر از گذشته برگزار می شود و حضور پرشور شیعیان و اهل سنت آستارا، نماد بارز برابری و برادری دینی است.

مولودی خوانی، وصف فضایل پیامبر گرامی اسلام (ص) و توزیع میوه و شیرینی از بخش های دیگر این آئین بود.

دوازدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار