ارزشیابی مستمر به ما کمک می کند دانش آموز را با خود در کلاس درس همراه کنیم

پیربکران(پانا) - اولین مجمع عمومی گروه های درسی در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ارزشیابی مستمر به ما کمک می کند دانش آموز را با خود در کلاس درس همراه کنیم

سلطانی کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در اولین مجمع عمومی دبیران دوره دوم متوسطه بیان داشت: ارزشیابی مستمر در دهه هفتاد شکل گرفت و در حال حاضر سطح ارزشیابی پایانی از مستمر کمتر شده است.

وی در ادامه به انواع ارزشیابی اشاره کرد و گفت: ارزشیابی ورودی یا تشخیصی، ارزشیابی مستمر یا تکوینی و ارزشیابی پایانی یا تراکمی از انواع ارزشیابی هستند که ارتقا پایه از اهداف ارزشیابی نوع سوم است.

سلطانی درباره اهمیت ارزشیابی مستمر گفت: ارزشیابی مستمر به ما کمک می کند دانش آموز را با خود در کلاس درس همراه کنیم. متداول ترین ارزشیابی مستمر انجام تمرینات کتاب و نظارت بر آن است. ارزشیابی مستمر باعث تقویت اعتماد به نفس دانش آموز می شود.

وی به دبیران دوره متوسطه یادآور شد: تکالیف درسی، آزمون های عملکردی، فعالیت های گروهی و کلیه اقداماتی که بصورت مستمر توسط معلم و دانش آموز و سایر ارزیابی کنندگان به منظور بهبود فرایند یاددهی- یادگیری انجام می شود، ارزشیابی مستمر گفته می شود.

وی اهداف ارزشیابی مستمر را برشمرد و ادامه داد: فراهم کردن شواهد معتبر در مورد یادگیری درس، تعیین نقاط قوت و ضعف فراگیران و تثبیت اعتماد به نفس فراگیران و ایجاد انگیزه از اهداف مهم ارزشیابی مستمر است. ارزشیابی مستمر یادگیری را تسهیل می کند. دبیران باید توجه داشته باشند چون یادگیری بصورت تدریجی است، ارزشیابی هم باید بصورت تدریجی باشد.

وی سپس پیشنهاد داد در کلاس های پرجمعیت از آزمونک استفاده شود و در تصحیح آن از روش های خودسنجی و همسال سنجی استفاده شود.

سلطانی در پایان اذعان داشت: نمره مستمر باید میانگین نمرات کلاسی باشد و این نمره باید دو هفته قبل از آزمون پایانی به مدیر مدرسه تحویل داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار