نماینده تفت و میبد در نشست شورای اداری: شیرکوه سرمایه ملی است، مجوز معدن ندهید

یزد(پانا)- نماینده تفت و میبد در سخنانی در نشست شورای اداری استان خواستار ممنوعیت صدور مجوز معدن در سلسله جبال شیرکوه شد.

کد مطلب: ۹۶۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد

دکتر دهقانی فیروزآبادی در نشست شورای اداری با حضور رئیس جمهور ضمن خیرمقدم حضور رئیس جمهور و معاونان و وزیران همراه گفت سلسه جبال شیرکوه 70کیلومتر است اما 95درصد آب آشامیدنی استان یزد از این سلسله کوه ها تأمین می شود.

وی افزود: در طول دهه های گذشته مجوز برای معدن صادر شده است در حالی که یزد پهناور است و جاهای دیگری نیز برای این مساله می توان در نظر گرفت.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انواع و اقسام فشارها قبل از برجام علیه ما انجام دادند و پس از برجام ورق برگشت و فقط آمریکاست که فشار می آورد.

دهقانی گفت: جهان دچار چالش شده است و هم اکنون میان اروپا و آمریکا اختلاف هست و این از ثمرات برداشتن این مانع بود.
وی اشاره کرد: درایت رهبری و جانفشانی همه نیروهای مسلح و قدرت اجرایی و دیپلماسی و رفع و رجوع کردن همه این مشکلات که به وسیله تحریم ها حادث شد را در کنار هم بگذاریم می بینیم سیاست های آمریکا شکست خورده و مردم مطمئنا به پیروزی خواهند رسید.
نماینده تفت و میبد گفت: یزد استان صنعتی است و در صفوف کارگری بیکار کم داریم و حتی از سایر استانها نیرو می آید ولی به دلیل اینکه امکانات در استان نیست به خارج از استان می روند.

وی گفت: نیروهای بیکار در سطوح تحصیلات عالی باید در این استان بمانند.
نماینده تفت و میبد افزود: در شهرستان میبد پروژه ای بالغ بر 300میلیارد تومان در نظر گرفته شده و پس از سه سال آماده بهره برداری شده است.

وی همچنین از وزارت نیرو و ریاست سازمان برنامه ریزی بابت موافقت با آب رسانی به سیصد روستای تفت تشکر و قدردانی کرد.
دهقانی گفت: عملیات اجرایی این طرح بزرگ و حیاتی امروز آغاز شده و امیدواریم ظرف 3سال شاهد مهاجرت معکوس باشیم و مردمی که به دلیل خشکسالی به استانهای دیگر رفته اند بازگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار