استاندار یزد: حجم سرمایه گزاری دراستان یزد افزایش می یابد

یزد(پانا)- استاندار یزد در نشست شورای اداری با حضور رئیس جمهور به تبیین مشکلات استان و برنامه ریزی های انجام شده برای حل آن ها پرداخت.

کد مطلب: ۹۶۷۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد: حجم سرمایه گزاری دراستان یزد افزایش می یابد

محمدعلی طالبی با تشکر از سخنان گرانبار رئیس جمهور و استقبال مردم از رئیس جمهور گفت مسئولان استان یزد با مقوله شفافیت و مبارزه با فساد آشنا هستند و در استان یک الگوی مدیریتی مبارزه با فساد با عنوان حکمرانی خوب همراه با تدوین سند آمایش به عنوان سند اول استان برای توسعه استان وجود دارد.

استاندار یزد اکثر مشکلات کنونی استان را ناشی از عدم برنامه راهبردی دانست و افزود آسیب شناسی مناسبی از مشکلات استان انجام شده که 4 محور به عنوان اولویت هستند. توسعه متوازن، محیط زیست و مصرف آب، اقتصاد دانش بنیان و توجه به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی.
طالبی افزود بر اساس این اولویت ها نیازهای استان را دسته بندی کرده ایم و در بحث آب خط خلیج فارس که از قول های رئیس جمهور بوده سال آینده محقق شده و شاهد رسیدن آب خلیج فارس به استان خواهیم بود.
استاندار یزد گفت با توجه به مشکلات استان بویژه در بخش صنعت خواستار دو برابر شدن سهمیه استان یزد در این زمینه هستیم.
اما با توجه به اینکه امکان افزایش هستند خواستار دو برابر شدن سهمیه استان در این زمینه هستیم تا مشکلات ما به ویژه در صنعت حل شود.
طالبی گفت مجوز آب دریای عمان را گرفته و نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم که صندوق توسعه ملی می تواند یاری کند و امیدواریم سال آینده کارهای آن اجرایی شود.
استاندار افزود توجه به اقتصاد دانش بنیان راهکار ما برای رفع مشکل بیکاری است. وی اظهار داشت به واسطه مهاجرت بی رویه به استان شاهد بیکاری قشر تحصیلکرده و همجنین زنان در استان هستیم و اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم می توانیم بیکاری را حل کنیم.
طالبی ادامه داد استان یزد ثبت میراث جهانی است و حضور قابل توجهی از گردشگران را داریم اما نیازمند مدیریت واحد در این زمینه هستیم. وی افزود پیشنهاد آن را به رئیس جمهور تقدیم کردیم و امیدواریم با نظر شما و حمایت دولت شاهد یک کار ویژه و نو در کشور در این زمینه در استان یزد باشیم.
استاندار افزود استان یزد به دلیل ویژگی های خاص و بافت های فرسوده و غیرفرسوده حمایت جدی دولت را در بازآفرینی شهری و تقویت حمل و نقل عمومی می طلبد که ان شاء الله با حمایت دولت نیازهای خود را تأمین کنیم.
استاندار در پایان با تشکر از دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دکتر واعظی مسئول دفتر رئیس جمهور گفت در بخش سرمایه گذاری با مساعدت و همکاری بانک ها حجم قابل توجهی از سرمایه گذاری را در سال های آینده در استان خواهیم داشت که خیلی از مشکلات استان را برطرف خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار