وزیر بهداشت دو طرح بهداشتی را در یزد افتتاح کرد

یزد(پانا)- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو طرح بهداشتی را در اشکذر و حسن آباد بهره برداری کرد.

کد مطلب: ۹۶۷۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت دو طرح بهداشتی را در یزد افتتاح کرد

دکتر محمدرضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: مرکز جامع سلامت صدرآباد شهرستان اشکذر در مساحتی با زیر بنای هزار و ۳۹۰ مترمربع با کمک خیران و با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

او افزود: این مرکز در بخش‌های پزشک مراقب سلامت، دندان پزشک، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، کارشناس تغذیه، روان پزشک، ماما و کارشناس آزمایشگاه خدمت رسانی می کند.

دهقانی با اشاره به طرح تحول در نظام سلامت افزود: بازسازی واحد‌های ارائه خدمات از جمله مراکز بهداشت درمانی و خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌های فرسوده در دستور کار دولت است.

دهقانی با اشاره به مهاجرپذیری و جمعیت قابل‌توجه این منطقه تصریح کرد: مرکز جامع سلامت صدرآباد شهرستان اشکذر در دو نوبت‌کاری به مردم خدمت‌رسانی می‌کند که با توجه به مصوب طرح گسترش توسط وزارت بهداشت این مرکز به صورت شبانه‌روزی فعال است.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود مرکز خیری خدمات جامع سلامت شهری را بهره برداری کرد.

دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: مرکز خدمات جامع سلامت حسن آباد مشیر در شهرستان یزد در مساحتی با زیر بنای هزار و ۳۹۰ مترمربع و با کمک دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خیران و سه میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

دهقانی ادامه داد: هدف از ایجاد مراکز خدمات جامع سلامت ارائه خدمات بهداشت محیط، تغذیه، مشاوره و روانشناسی، بهداشت حرفه ای، واکسیناسیون، آزمایشگاه، مراقب سلامت و مشاوره ازدواج برای مراجعه کنندگان است.

او افزود: ارائه خدمات در این مراکز از جمله اهداف طرح تحول نظام سلامت و به عنوان تلاشی دیگر در دستیابی به اهداف بسته‌های خدماتی این طرح است.

مجموع واحد‌ها بهداشتی و درمانی استان یزد ۳۴۹ مورد است که شامل ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۴۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۹۳ پایگاه سلامت و ۱۷۱ خانه بهداشت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار