پست برق توسط وزیر نیرو در ابرکوه افتتاح شد.

 ابرکوه (پانا) - همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد"رضا اردکانیان " وزیر نیرو با حضور در ابرکوه پست برق ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت این شهرستان را افتتاح کرد .

کد مطلب: ۹۶۷۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پست برق توسط وزیر نیرو در ابرکوه افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در حاشیه این مراسم افتتاح اظهار کرد: پیش‌ از این طرح نیز خط ۲۳۰ کیلوولت سورمق به ابرکوه به طول ۶۱ کیلومتر و هزینه ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده بود ولی با توجه به افزایش بار مصرف برق صنعتی و بخش کشاورزی همچنان لزوم تقویت شبکه از چند سال قبل احساس می‌شد که در همین راستا نیز پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت منطقه برای تأمین برق مشترکان صنعتی، کشاورزی و عمومی شهرستان ایجاد و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

«محمدحسن صباغ زادگان» اضافه کرد: در حال حاضر شرکت فولاد سرمد و فولاد بهنورد ابرکوه می‌توانند از این پست بهره‌مند شوند، ضمن این که پست مذکور نقش بسزایی در اتصال خطوط برق شهرستان‌های ابرکوه و خاتم و ارتقای پایداری شبکه برق شهرستان خواهد داشت .

صباغ زادگان در پایان نیز یادآور شد: در جریان سفر هیئت دولت تدبیر و امید به استان یزد در مجموع پنج برق‌رسانی در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و اشکذر با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد .

گفتنی است: این پست دارای دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت با ظرفیت هر کدام ۱۲۵ مگا ولت‌آمپر، دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت ورودی و چهار فیدر خروجی ۱۳۲ کیلوولت است که با هدف تأمین برق مورد نیاز و افزایش قابلیت برق‌رسانی مطمئن به مشترکان منطقه ایجاد شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار