آروین:

۵۰ درصد مطالبات شهرداری با شرکت آب و فاضلاب تهاتر شود

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در توضیح لایحه حمایت از شرکت آب و فاضلاب تهران گفت دریافت ۵۰ درصد هزینه‌ها در قالب تهاتر می‌تواند هم به این شرکت کمک کند.

کد مطلب: ۹۶۷۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد مطالبات شهرداری با شرکت آب و فاضلاب  تهاتر شود

بهاره آروین در صد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، در توضیح گزارش کمیسیون بودجه روی لایحه «حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران» گفت: مدت زیادی بحث‌هایی مطرح بود مبنی بر اینکه شهرداری تهران به دلیل تخریب آسفالت و بازسازی مجدد آن و هزینه‌هایی که به دلیل احداث شبکه فاضلاب ایجاد می‌شود مبلغی را از تمام کسانی که عضویت در این شبکه را درخواست می‌کنند دریافت کند.

وی با بیان اینکه مبلغ دریافتی مدت زیادی به‌روز نمی‌شد، اظهار کرد: در سال گذشته این مبلغ به‌روز شد. شرکت آب و فاضلاب پس از برآورد هزینه‌ها درخواست کرده بود ۵۰ درصد تخفیف در محاسبه هزینه‌ها در نظر گرفته شود.

آروین افزود: کمیسیون برنامه و بودجه لایحه را مورد بررسی قرار داد و با توجه به اینکه پیش از این شورای شهر تهران در تصویب تبصره ۳ و ماده ۷ بودجه امکان دریافت مبالغی را برای اجرای طرح فاضلاب به شرکت آب و فاضلاب داده بود، به نظر می‌رسید تخفیف مجدد روی مبالغ توجیهی ندارد اما در عین حال از آنجا که مناسبات میان شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران به‌ویژه در احداث تصفیه خانه‌های محلی زیاد است و همکاری‌هایی باید در این راستا شکل بگیرد و از آنجا که در تبصره ۳ و ماده ۷ ذکر شده بود مبالغی که شهرداری تهران دریافت کند می‌تواند به عنوان آورده شهرداری به حساب آید و ضمنا تعاملات فی مابین در این خصوص شکل گیرد، تصویب کردیم ۵۰ درصد مبلغ دریافتی به صورت نقد و۵۰ درصد در قالب تهاتر و به صورت مناسبات دیگری که با شرکت آب و فاضلاب داریم، تسویه شود.

وی گفت: این کار به این‌معناست که تخفیفی در نظر گرفته نمی‌شود و از سوی دیگر یه دلیل کمبود نقدینگی شرکت آب و فاضلاب، شهرداری تهران مبالغ را به عنوان بدهی ثبت می‌کند و بعدا در مناسبات بعدی آن را دریافت کند. بر این مبنا فکر می کنم این راه حلی بود که به کمک آن می‌توانیم هم از شرکت حمایت کنیم و هم از ضرر و زیان شهرداری جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار