مستند پرتره استاد منصوره اتحادیه در «حکایت دل»

تهران (پانا) - مستند «سایه سار مهربانی» از مجموعه «حکایت دل» یکشنبه 19 آبان ماه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

کد مطلب: ۹۶۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مستند پرتره استاد منصوره اتحادیه در «حکایت دل»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، فیلم مستند «سایه سار مهربانی» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به زندگی علمی و فرهنگی «منصوره اتحادیه»، تاریخ‌نگار، نویسنده، ناشر و استاد دانشگاه می پردازد.
دکتر منصوره اتحادیه تاریخ‌نگار، نویسنده و مدیر نشر تاریخ و استاد دانشگاه است. او در سال ۱۳۱۲ در تهران زاده شد و در سال 1358 دانشگاه ادینبورگ انگلستان در رشته تاریخ دکترا گرفت. در سال ۱۳۶۲ انتشارات «تاریخ ایران» را تاسیس کرد و فعالیت‌های علمی و تاریخی خود را گسترش داد. تالیف و انتشار ده‌ها اثر تاریخی حاصل سال‌ها فعالیت علمی او است که از جمله آن‌ها می‌توان به تدوین کتاب‌های تاریخ غفاری، خاطرات و اسناد حسینقلی‌خان نظام السلطنه مافی، گزیده‌ای از مجموعه اسناد عبدالحسین میرزا فرمانفرما، پیدایش و تحول احزاب سیاسی مشروطیت، شیوه تاریخ‌نگاری، اینجا طهران است و... اشاره کرد.
«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 10 بازپخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار