سیدجواد حسینی: برای رفع مشکل آموزشی دانش‌آموزان استثنایی نیازمند 200 مدرسه هستیم

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رودهن از تشکیل کارگروه تسهیل خدمات دولتی جهت خیرین در کشور خبر داد .

کد مطلب: ۹۶۷۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی: برای رفع مشکل آموزشی دانش‌آموزان استثنایی نیازمند 200 مدرسه هستیم

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سخنانی در رودهن با اشاره به اینکه امروز بسیار خرسندم که در آیین گشایش یک مدرسه استاندارد در دو بخش استثنایی پسر و استثنایی دختر شرکت کرده‌ام، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش کار برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می باشد.

او در ادامه با اشاره به توسعه منابع انسانی کیفیت یافته، ایجاد و فراهم نمودن تجهیزات مناسب شده به روز جهت نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استاندارد سازی فعالیت های تعلیم و تربیت گفت: باید مدارس عادی را نیز مناسب سازی کنیم تا دانش آموزان با نیازهای ویژه در این مدارس بتوانند به صورت تلفیقی آموزش های لازم را ببینند.

حسینی با اشاره به اینکه با کمک‌های سازمان یونیسف تلاش می‌کنیم تا تعدادی از مدارس عادی در کشور مناسب سازی گردد، تصریح کرد: همچنین در جهت رفع چالش های نظام اداری از پیش روی خیرین محترم مدرسه ساز، کارگروه تسهیل خدمات دولتی جهت خیرین در کشورایجاد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه در مدارس، باید مجامع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار تشکیل می‌دهیم ، یادآور شد: با تشکیل چنین مجامعی اعتقاد به ساخت مدرسه را در دانش آموزان تقویت خواهیم کرد و این از طریق و با فرهنگ سازی می‌توانیم کمک ارزنده‌ای به دستگاه تعلیم و تربیت کشور نماییم .

این مقام مسئول طرح آمایش سرزمینی در افق پنجاه ساله با رویکرد عدالت اجتماعی را از دیگر برنامه‌های معاونت توسعه و تجهیز مدارس کشور دانست و افزود: در راستای خدمات رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه مجموعه آبی کودکان استثنایی کشور تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و در اختیار دانش آموزان عزیز با نیازهای ویژه قرار خواهد گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه نزدیک به 200 مدرسه جهت دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور نیازمندیم تا مشکل فضای آموزشی مورد نیاز آنان مرتفع گردد ،خاطرنشان کرد: با کمک مردم ، خیرین محترم و همچنین سازمان تجهیز و توسعه نوسازی مدارس کشور می توانیم این فضاهای آموزشی لازم را تامین نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار