رئیس شورای شهر تهران: نبود اتوبوس و مترو در پایتخت موضوع حادی است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت فقدان مترو و اتوبوس در پایتخت موضوع حادی است.

کد مطلب: ۹۶۷۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: نبود اتوبوس و مترو در پایتخت موضوع حادی است

محسن هاشمی، در پایان یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت: جلسه امروز با اولین روز هفته وحدت آغاز شد و اعضا با تبریک این هفته، نسبت به زلزله آذربایجان شرقی ابراز همدردی کردند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز ابتدا بررسی تعدادی ملک و تکلیف باغ و غیر باغ بودن آنها مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن مساله نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها و سپس لایحه حمایت از آب و فاضلاب تهران مطرح شد تا با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر نگران وضعیت تصفیه خانه‌ها هستند، اظهار کرد: وضع تصفیه خانه‌ها در جنوب تهران مثبت است اما باید در بحث احداث تصفیه خانه‌های پراکنده اقدامات عاجلی انجام شود چرا که مساله فرونشست زمین در تهران جدی است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با فساد در شهرداری و اقدامی که از سوی شهرداری مشهد انجام شد، اظهار کرد: هنوز چیزی ندیدم به شورا، آمده و قابل بحث باشد.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت خرابی دو رام قطار در خطوط مترو در ابتدای این هفته گفت: خرابی قطار اتفاقی است که حادث می‌شود و ما باید بر این موضوع تأکید کنیم که فقدان مترو و اتوبوس در پایتخت موضوع حادی است.

وی با اشاره به کارکرد برخی از قطارهای مترو گفت: حدود ۳۰ درصد قطارهای مترو بیش از یک میلیون کیلومتر مسافت پیموده‌اند و به دلیل کمبود واگن قطارهایی که اعزام می‌شوند، ممکن است در طول مسیر با نقص فنی مواجه شوند و این نقص فنی موجب شود که رفت و آمد کلیه قطارها در خطوط مترو با اخلال مواجه شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: مترو یک سیستم ممتد است و اگر قطار خراب شود کل شبکه آسیب می‌بیند. من از دولت، سازمان برنامه و بودجه و مترو تقاضا دارم مصوبه اختصاص ۶۳۰ واگن به متروی تهران را در نظر بگیرند و در مسیر توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو قدم‌های مؤثری بردارند.

هاشمی تأکید کرد: مسئولان شهری باید پاسخگو باشند و عذرخواهی تنها فایده‌ای ندارد.

وی در واکنش به افزایش آلودگی هوای پایتخت در روزهای گذشته که باعث نیم بها شدن بلیط اتوبوس‌ها شد، گفت: ما در پایتخت در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا قوانین خوبی داریم که متأسفانه بیشتر آنها اجرا نمی‌شود و اگر به قانون هدفمندی یارانه‌ها نگاه کنیم بخشی از آن باید به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند که تا اجرا نشدن مصوبات باید گفت همواره ما شاهد آلودگی هوا هستیم.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: هنوز یک ریال به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا نکرده و قرار بود در تهران تا امسال بیش از ۲۵ درصد حمل و نقل از سوی مترو انجام شود که کمتر از ۱۰ درصد اجرایی شده است؛ اگر قوانین مربوط به حمایت از حمل و نقل به خوبی اجرا شود، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار