صدراعظم نوری: شرکت آب و فاضلاب به تعهداتش عمل کند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت شرکت آب و فاضلاب باید به تعهداتش عمل کند و طی چهار سال شبکه فاضلاب تهران را تکمیل کند.

کد مطلب: ۹۶۷۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
صدراعظم نوری: شرکت آب و فاضلاب به تعهداتش عمل کند

زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران گفت: شرکت آب و فاضلاب تهران مدعی است در سه دهه ۶۵ درصد از شبکه آب و فاضلاب را احداث کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: خاطرم است در دهه ۷۰ می‌گفتند اگر ۵۰ میلیارد تومان هزینه کنیم می‌توانیم شبکه فاضلاب را ظرف چندسال تکمیل کنیم، این چند سال به سه دهه هم رسیده و هنوز تمام نشده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه ۶۵ درصد از شبکه فاضلاب شهر تهران تکمیل شده است، گفت: پایتخت از نظر محیط زیستی به گونه‌ای است که در شأن و جایگاه پایتخت کشور نیست و شبکه فاضلابش هنوز پس از چند دهه تکمیل نشده و شامل مرور زمان شده است.

وی اضافه کرد: دوستان شرکت آب و فاضلاب مدعی هستند اگر تسهیلاتی برای عوارض حفاری به آن‌ها پرداخت کنیم، ما قادر خواهیم بود تا سال ۱۴۰۴ کل شبکه فاضلاب شهر تهران را یعنی سالانه ۵۰۰ کیلومتر احداث و تکمیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب مدعی بود در سال ۹۸ می‌تواند ۲۵۰ کیلومتر از این شبکه را احداث و تکمیل کند، گفت: به نظر می‌آید این ۲۵۰ کیلومتر احداث نشده است اما باید معاونت فنی و عمرانی این موضوع را صحت سنجی کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب باید متعهد شود اگر از شهرداری تهران مساعدت هایی را می‌گیرد، در زمان مشخص، وظایف خود را انجام دهد.

وی بیان کرد: تا پایان سال ۹۶ عوارض حفاری پرداختی به شهرداری ۵۹.۵ میلیارد تومان بوده است، درحالیکه کل هزینه شرکت آب و فاضلاب برای احداث شبکه ۸۲۷ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی میزان پرداختی به شهرداری برای سهم عوارض حفاری کمتر از هفت درصد بوده است. در سال ۹۷ و ۹۸ با توجه به افزایش نرخ کل عوارض پرداختی به شهرداری حدود هشت درصد بوده است. در این راستا دو سناریو را ‌پیشنهاد می‌دهیم ؛ اول آنکه مجوزهای حفاری شرکت فاضلاب بدون تبادل مالی نقد صادر شود و صرفا ارقام قطعی حاصل از مجوزهای حفاری صادره بدون لحاظ تخفیف جهت اجرای شبکه فاضلاب در حساب های فی‌مابین شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شهرداری تهران به صورت غیرنقد منظور شود.

صدراعظم نوری ادامه داد: در سناریو دوم همچنین در متن ماده واحده بعد از عبارت «کمیته حفاری مناطق» لازم است عبارت «مطابق ماده هشتم مصوبه شورای اسلامی نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران»، (شهر تهران) با عنوان اضافه شود و در انتها نیز عبارت «اعتبار این مصوبه تا پایان سال به پایان می‌رسد» درج شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: شهرداری تهران به دلیل اینکه پرمشغله است، با این شرکت همکاری می‌کند اما نظارت کافی نسبت به تعهداتی که شرکت آب و فاضلاب دارد را ندارد یا با تغییر مدیران این نظارت به فراموشی سپرده می شود. ما به شرکت آب و فاضلاب خیلی کمک کردیم و بازهم کمک خواهیم کرد، اما باید به تعهداتشان عمل کنند و طی چهارسال شبکه فاضلاب تهران را تکمیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار