کریمی: مدیر پشت میز نشین در حوزه پرورشی معنایی ندارد

تهران (پانا) - جلسه مسئولین ساماندهی نیروی انسانی مناطق 19 گانه، در حوزه پرورشی شهر تهران در محل اداره کل تشکیل شد. 

کد مطلب: ۹۶۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: مدیر پشت میز نشین در حوزه پرورشی معنایی ندارد

عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران با گرامی داشت یادشهدا و آرزوی توفیق برای دولتمردان گفت: امسال در شهر تهران 52 برنامه داریم که هرکدام مشتقات خود را دارد. سعی کردیم تا جاییکه امکان داشت برنامه هایی که کف مدرسه جاری نمی شود، حذف شود تا عوامل پرورشی میزان فعالیت های اضافی شان کم شده و از گزارش نویسی اجتناب کنند.
وی افزود: سند تحول که به مثابه قانون اساسی است باید به منصه ظهور برسد و از این جهت ما همه تلاش مان را می کنیم تا در بخش پرورشی این مهم انجام شود.
وی با تقدیر از فعالیت مسئولین ساماندهی در فصل تابستان گفت: کسانیکه عهده دار این سمت هستند قطعا باید افراد آرام و صبوری باشند تا بتوانند از عهده مدیریت کار در ابر شهر تهران بر بیایند.
وی افزود: چند نکته علمی در بحث ساماندهی وجود دارد. اولین نکته صداقت در برخورد آدم هاست که اگر بتوانیم صداقت را همراه با جلب اعتماد عمومی همراه کنیم، میزان خوشبینی اطرافیان مان را افزایش داده ایم. نکته دیگر انعطاف پذیری است و کارگزارانی که با اقشار مردم برخورد دارند باید این ویژگی را در خود تقویت کنند. مدیرانی که در سلسله مراتب مدیریتی خود انعطاف پذیر بوده و همه چیز را در بخشنامه خلاصه نکنند، موفق اند زیرا ما با انسان سروکار داریم.


معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران افزود: در حوزه پرورشی انتظار میرود تا می توانیم نگرش مثبت داشته و کمک کنیم انسان ها به بالندگی برسند. ما انتظار بازخورد سازنده داریم. اگر روزی همکاری طرحی داشت، سعی کنید بازخورد سازنده به افراد بدهید. نکته بعدی آرامش است. مدیری که با افراد مختلف کار می کند، مهم است آرامش داشته باشد و باید هوش هیجانی خود را کنترل کنیم. همچنین گوش دادن فعال از ویژگی های یک مدیر خوب است. گاهی ممکن است من و شما کاری نتوانیم انجام دهیم اما همین که در اتاق مان باز باشد و افراد حضور موثر داشته باشند و تخلیه روانی رخ دهد، از هر کلیدی سازنده تر است. ما اعتقاد داریم در دولت، همه ما باید پاسخگو باشیم.
کریمی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم در کارمان از کارمان لذت ببریم، افزود: آدمی که از کار خودش لذت ببرد انرژی را هم به دیگران تزریق می کند و لذا تا می توانید کارخود را از استرس دور کنید. لازمه کار این است که تا می توانیم آرامش را در کار خود مستولی کنیم.


وی گفت: مدیر پشت میز نشین در حوزه پرورشی معنایی ندارد. باید ارتباط سازنده در محیط کار حاکم باشد تا کار بخوبی پیش برود. تا می توانید کاغذها را ازخود دور کنید. آدم هایی که در کاغذها غرق شوند، مدیریت ازشان خارج است. مدیر موفق میزش از اسناد خالی است اما بر همه موضوعات تسلط دارد و فرصتی برای بالندگی افرادش ایجاد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار