بخشدار بخش مرکزی:

محلات کمترین نرخ جمعیت روستایی در استان مرکزی را دارد/ اولین جشنواره انار روستای خورهه برگزار شد

اراک (پانا) - وحید براتی‌زاده بخشدار بخش مرکزی محلات در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جمعیت روستای شهرستان محلات ۴۵۹۵ نفر است، این رقم ۸ درصد جمعیت شهرستان را شامل می شود که این میزان کمترین نرخ جمعیت روستایی در استان مرکزی است و یکی از دلایل اختصاص بودجه میزان جمعیت است که در محلات یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات روستاها بوده است.

کد مطلب: ۹۶۷۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
محلات کمترین نرخ جمعیت روستایی در استان مرکزی را دارد/ اولین جشنواره انار روستای خورهه برگزار شد

براتی‌زاده ادامه داد: طرح تفکیک زباله از مبدا و روستای سبز با کار فرهنگی چهار پنج ساله در روستای لریجان که در کشور نادر است انجام شده و روستای دیگر هم مقدمات انجام این طرح را در دستور کار خود قرار داده اند که از لحاظ اقتصادی و محیط زیستی کار مفیدی است.

بخشدار بخش مرکزی از برگزاری اولین جشنواره انار در روستای خورهه از روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه به مدت سه روز خبر داد و افزود: ۷۰ هکتار از باغات خورهه و روستای هم جوار زیر کشت انار است و به لحاظ کیفی انار خورهه جزو گونه‌های برتر کشور است که توان صادرات دارد. براتی‌زاده اظهار امیدواری کرد با برگزاری چنین جشنواره هایی برای توسعه صادرات و رونق تولید در بخش روستایی به خصوص کشاورزی گام‌های مهمی برداریم.

وی تصریح کرد: روستاهای ما شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده اند، در سال ۹۶ در راستای اقدام فرهنگی بی‌سابقه اولین مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای روستایی برگزار شد. یادواره‌های شهدا به صورت متمرکز در روستاهای مختلف شهرستان برگزار می‌شود. در مراسم‌های ملی و مذهبی بیشتر با مشارکت خود مردم و یا دستگاه‌های دولتی در روستاها برنامه داریم.

بخشدار بخش مرکزی محلات تصریح کرد: در طرح ساماندهی آبگرم واحدهای اقتصادی از تسهیلات نوسازی و اعتبارات نوسازی استفاده کرده‌اند و تغییرات محسوسی نسبت به چهار سال گذشته در آبگرم صورت پذیرفته است.

بخشدار افزود: به لطف بارندگی‌ها در روستاها مشکل بیکاری نداریم، مشکل کمبود نیرو وجود دارد. به علت خشکسالی و تغییر شغل کشاورزان اکنون با کمبود نیرو مواجه هستیم اگر نیروی کار داشته باشیم می‌توانیم تولید در بخش کشاورزی را رونق بخشیم.

براتی‌زاده گفت: در حوزه اجتماعی، ورزش و جوانان فعالیت‌هایی صورت گرفته، زیر ساخت‌هایی از جمله چمن مصنوعی و سالن ورزشی در خورهه و نخجیروان احداث شده و به ایجاد نشاط اجتماعی کمک کرده است، همچنین طرح توانمندسازی بانوان در روستای خورهه و نخجیروان انجام شده است. خانه‌های ورزشی روستایی در بسیاری از روستاها ایجاد شده از مکان‌های بدون استفاده با همت خیرین، دهیاری و شورا تأسیس شده است.

این مقام مسئول در وزارت کشور افزود: در شهر محلات خدمات متمرکز است ولی در روستاها با اعتبارات محدود باید خدمات گسترده صورت پذیرد و اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

وی در خصوص دفع پسماند گفت: این امر به صورت کاملاً استاندارد در روستاهای محلات به صورت متمرکز توسط یک خودروی دهیاری نخجیروان انجام می شود.

براتی‌زاده گفت: با تلاش مسئولین مشکل آب آشامیدنی روستاهای شهرستان از لحاظ کمی و کیفی برطرف شده و تنها در یک روستا مشکل وجود دارد.

بخشدار تصریح کرد: خوشبختانه در بارندگی‌های فروردین ماه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با عملیات‌هایی پیشگیری‌های لازم را انجام داده بود که کمک کرد اتفاقات و حوادث کمتری رخ دهد.

بخشدار مرکزی افزود حضور اتباع بیگانه در شهرستان محلات ممنوع می‌باشد، ولی به خاطر کمبود نیروی کار ملاحظاتی صورت می‌گیرد، در شورای تامین تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و اجرایی می‌شود.

بخشدار مرکزی افزود: جلسه‌ای با مدیر کل مخابرات، مدیرکل فناوری ارتباطات استان و اپراتورها داشته‌ایم و نقطه به نقطه روستاها و میزان آنتن دهی سنجش شده است و دستورات لازم برای رفع نقاط کور و پوشش از طریق اپراتورهای دیگر توسط مسئولین مربوطه صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار