پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می شود

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب این استان خواستار توجه بیشتر دستگاه‌ها و رسانه‌ها به این رویداد فرهنگی شد.

کد مطلب: ۹۶۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار پانا وبه نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، فیروز فاضلی در نشست رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه گیلان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد استان اظهار داشت: این نمایشگاه از ۲۶ آبان تا اول آذر برگزار می شود و ساعت بازدید نمایشگاه نیز ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی هر استانی نمایشگاه کتاب است، افزود: نمایشگاه کتاب مکانی است که نیروی‌های دغدغه‌مند فرهنگ حضور یافته و امسال نیز این پانزدهمین دوره این نمایشگاه برگزار می شود. اولین دروه این نمایشگاه از سال ۷۱ برگزاری شده اما در برخی سال‌ها به دلایلی برگزار نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در ادامه با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور حضور دارند و با اشاره به اینکه کتاب‌های منتشر شده توسط ناشران استان نیز به دو صورت مستقل و یا تعاونی ناشران در نمایشگاه حضور دارند، تصریح کرد: معاونت امور فرهنگی وزارتخانه، استانداری گیلان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان، شهرداری رشت مشارکت دارند.

فاضلی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی رشت در جاده تهران، تصریح کرد: این نمایشگاه در ۲۰۰ غرفه برپا می‌شود و معاونت فرهنگی اداره کل و زیرمجموعه آن تلاش می کنند تا این جای‌گذاری به خوبی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی ۸۰۰ میلیون تومان بن برای این نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف در فروش پیش بینی شده که از این میزان ۱۰ درصد توسط ناشران و ۲۰ درصد نیز سهم اداره کل ارشاد و معاونت فرهنگی وزارتخانه هر کدام به مبلغ ۸۰ میلیون تومان پرداخت می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار